• امروز : دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳

وزیر اقتصاد: بیمه مرکزی در برابر تخلفات مماشات نکند و جلوی فساد را بگیرد

  • کد خبر : 90122
  • 02 مهر 1403 - 12:21
وزیر اقتصاد: بیمه مرکزی در برابر تخلفات مماشات نکند و جلوی فساد را بگیرد
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بیمه مرکزی نباید در برابر تخلفات مماشات کند و باید جلوی انحراف و فساد را بگیرد.

به گزارش نبض وطن، عبدالناصر همتی امروز _دوشنبه دوم مهر_ در آئین تکریم و معارفه رئیس کل بیمه مرکزی اظهار کرد: از رئیس جدید بیمه مرکزی انتظار داریم که به مسائل بیمه به صورت فنی و تخصصی نگاه کند. همچنین از آقای استادهاشمی نیز به‌دلیل تلاش‌هایی که طی سال‌های اخیر در بیمه مرکزی داشتند تشکر می‌کنم.

وی افزود: بیمه مرکزی در امور بیمه‌ها نباید دخالت کند، با این حال باید بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشد، در همه جای دنیا نظارت بیمه‌های مرکزی به صورت برخط و به‌روز انجام می‌شود که باید در کشور ما نیز اینگونه باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بیمه مرکزی نباید در برابر تخلفات مماشات کند و باید جلوی انحراف و فساد بایستد، گفت: ۲۰ سال قبل گفتم برای نجات بیمه ایران آن را خصوصی کنیم، اما عده‌ای مخالفت کردند؛ نتیجه این شد که سهم آن از بازار بیمه‌گری از ۵۰ درصد به ۱۸ درصد سقوط کرد.

همتی با اشاره به اینکه توسعه اقتصاد و رفاه مردم است که موجب توجه آن‌ها به خرید حق بیمه می‌شود، تصریح کرد: وقتی تأمین حداقل‌های زندگی برای مردم سخت شود، توجه به خرید حق بیمه کم می‌شود، مردم فقط به بیمه‌های اجباری مثل شخص ثالث اکتفا می‌کنند و بیمه‌ها به‌ویژه بیمه عمر با توجه به فاصله زیاد ضریب نفوذ بیمه در کشور با میانگین جهانی در شرایط تورمی، جذابیت خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه تحقق رشد هشت درصدی مطرح در برنامه هفتم توسعه برای کشور ضرورت دارد، عنوان کرد: رشد اقتصادی حال حاضر کشور در حدی نیست که بتوان به آن افتخار کرد و صنعت بیمه کشور برای حفظ جذابیت بیمه‌های عمر در شرایط تورمی باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های زودبازده برود.

عضو کابینه دولت چهاردهم با اشاره به حادثه رخ داده در طبس ادامه داد: امروز زندگی کارگران تحت فشار است. ارزش افزوده اقتصادی کشور به واسطه کاسبان تحریم در حال خروج از کشور است و در این میان زندگی کارگران هیچ نفعی از این موضوع نمی‌برند؛ امیدوارم شرایط اقتصادی کشور به‌ویژه کارگران بهتر شود.

همتی خاطرنشان کرد: امروز نباید تعداد شرکت‌های بیمه افزایش پیدا کند، اینکه هر روز تعداد شرکت‌های بیمه‌ای زیاد می‌شود موضوع خوشایندی نیست و حتی پیشنهاد می‌کنم برخی شرکت‌های بیمه‌ای با یکدیگر ادغام شوند و شرایط به‌گونه‌ای پیش رفته است که برخی با تأسیس یک شرکت بیمه‌ای و بورسی کردن آن قصد کسب سود را دارند و از وظایف اصلی صنعت بیمه دور شده‌اند.

وی درباره موضوع منحل شدن پژوهشکده بیمه مرکزی و انتقال آن به یکی از دانشگاه‌ها گفت: این موضوع را بررسی می‌کنیم و در دستور کار قرار می‌دهیم تا مشکل آن به‌زودی برطرف شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=90122

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.