• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس: سفر رئیس جمهور به نیویورک می‌تواند مقدمه ای بر رفع تحریم‌ها علیه ایران باشد

  • کد خبر : 89496
  • 30 شهریور 1403 - 8:55
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس: سفر رئیس جمهور به نیویورک می‌تواند مقدمه ای بر رفع تحریم‌ها علیه ایران باشد
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به مقر سازمان ملل یکی از مهمترین دستاوردهای دولت چهاردهم در نخستین روزهای کاری خود است، گفت: مذاکرات و دیدارها در این سفر می‌تواند مقدمه‌ای برای رفع برخی تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران باشد.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، محمد بهرامی در مورد سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: سفر روز یکشنبه – اول مهرماه – رئیس جمهور به نیویورک اولین سفر رسمی وی به مجمع عمومی سازمان ملل است و آنگونه که دکتر پزشکیان اعلام کرده است در این سفر برای بازگشت و جذب سرمایه ایرانیان اقداماتی انجام خواهد داد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: چون رهبران و سران کشورهای جهان برای شرکت در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل در نیویورک جمع می‌شوند، فرصت بسیار مغتنمی است تا رئیس جمهور برنامه‌های دیپلماتیک و دیدارهای متعدد در کوتاه‌ترین زمان داشته باشد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به شروع بکار دولت چهاردهم اکثریت کشورها و بازیگران بین المللی تمایل دارند که در حاشیه این سفر دیدارهایی با دکتر پزشکیان داشته باشند و این سفر هم فرصت خوبی برای بیان دیدگاه های جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف است.

بهرامی مهمترین مطالبات مردم را رفع تحریم های ظالمانه غرب علیه ملت ایران عنوان کرد و گفت: البته اراده ملت ایران با تهدیدها و تحریم‌ها متوقف نشده است و با تمام دشواری‌ها به راه خود ادامه می‌دهد و این مهمترین و بزرگترین پشتوانه رئیس‌جمهور در سفر به نیویورک است که باید به آن پرداخته شود و از حقوق ملت ایران دفاع کند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی از بزرگترین قربانیان بی‌نظمی و بی‌عدالتی در روابط بین‌الملل بوده است، گفت: فهرست تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران نشان می دهد نشان دادن این بی‌عدالتی به مدعیان آن، مهم‌ترین مأموریت و رسالت پزشکیان در صحن سازمان ملل خواهد بود.

نماینده مرد بویراحمد و دنا در مجلس با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در غزه گفت: به نظر می رسد رئیس جمهور در این سفر بخشی از صحبت های خود را به موضوع فلسطین اختصاص دهد و از تریبون سازمان ملل از حقوق ملت مظلوم فلسطین دفاع کند.

وی افزود: سفر پیش روی رئیس جمهور به مقر سازمان ملل یکی از مهمترین دستاوردهای دولت چهاردهم در نخستین روزهای کاری خود باشد و مذاکرات و دیدارهای رئیس جمهور و هیات همراه در این سفر مقدمه ای برای رفع برخی تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران به حساب آید.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور یکشنبه یکم مهرماه به‌منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک خواهد شد.

موعد سخنرانی دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل سه‌شنبه سوم مهرماه است که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران خواهد پرداخت.

این سفر هرساله در اواخر شهریور و یا اوایل مهرماه صورت می‌گیرد و تاکنون روسای جمهور کشورمان در ادوار مختلف به بیان نظرات و مسائل مورد نظر پرداخته اند.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های احتمالیِ رئیس‌جمهور کشورمان است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=89496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.