• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
شهردار اصفهان:

اثر هنری باید قدرت نفوذ به لایه‌های ادراکی را داشته باشد

  • کد خبر : 89459
  • 29 شهریور 1403 - 13:25
اثر هنری باید قدرت نفوذ به لایه‌های ادراکی را داشته باشد
شهردار اصفهان گفت: شما علاقه‌مند هستید کاری که انجام می‌دهید، ماندگار و تأثیرگذار باشد چرا که اثر هنری باید قدرت نفوذ داشته باشد و بر این اساس بستگی دارد این اثر شما وارد کدام لایه ادراکی انسان‌ها شود.

به گزارش نبض وطن، علی قاسم‌زاده صبح روز بیست‌ونهم شهریور در آیین اختتامیه هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ضمن تبریک میلاد پیامبر(ص) اظهار کرد: قطعا شما علاقمند هستید که اثرتان ماندگار باشد، اثر هنری باید قدرت نفوذ به لایه‌های ادراکی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ماندگاری آثار هنری بسته به نفوذ در لایه‌های ادراکی دارد، ادامه داد: ماندگاری برخی آثار در حد حواس پنجگانه باقی می‌ماند. اما لایه دوم احساسات است که برخی آثار هنری این لایه را درگیر می‌کند و بستگی به نوع داستان احساس مثبت و منفی در مخاطب ایجاد می‌کند که ارزش بالاتری دارد.

وی لایه سوم را  ذهن دانست و افزود: برخی آثار هنری ذهن را دچار چالش می‌کند و قدرت ماندگاری و مانایی بالاتری دارند.

شهردار اصفهان ادامه داد: لایه آخر جان انسان است و آثاری می‌توانند در اصلاح رفتار تاثیرگذار باشند که توانایی نفوذ به عمق جان داشته باشند. این آثار می‌توانند تا سال‌ها کنش و واکنش افراد را تحت تاثیر قرار بدهند.

قاسم زاده در پایان از نوجوانان خواست که آثاری تولید کنند که در لایه عالی جان انسان نفوذ کند و در ادامه تاکید کرد: ببینید هنرمندان ماندگار که کارهای ماندگاری انجام می‌دهند چه ویژگی‌هایی دارند، غیر از دانش و مهارت به چیزهای دیگری مانند فلسفه برای خلق آثار ماندگار نیاز است.

المپیاد به دوره نوجوانی خود رسیده است

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی هم گفت: خوشحالیم که به همت همکاران خردمند و فرهنگی در شهرداری اصفهان و مجموعه مدیران شهر و استان اصفهان توفیق برگزاری آئین اختتامیه هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران را امروز در تالار هنر داریم.

مجید زین‌العابدین خطاب به نوجوانان المپیادی افزود: شما آینده‌سازان سرزمین ما هستید؛ اگر نام بلندی از بزرگان کشور در ذهن شما هست باید بدانید که شما با استعدادی که دارید روزی به این جایگاه خواهید رسید و این مسیر برای شما نزدیک است.

وی با اشاره به برگزاری المپیاد هشتم عنوان کرد: المپیاد امسال با برنامه‌ریزی انجام شده از یک رویداد متصل به جشنواره فیلم کودک به یک رویداد فرهنگی و هنری ساختارمند و مستقل تبدیل شد و به عنوان یک رویداد سینمایی فرهنگی، هویت مستقلی پیدا کرد تا نوجوانان بتوانند بیشتر آموزش پیدا کرده، با فیلمسازان در ارتباط باشند و خلاقیت‌های خود را بروز دهند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه المپیاد با رسیدن به دوره هشتم وارد نوجوانی خود شده است، گفت: امیدوارم این مسیری که از سال گذشته آغاز شده ادامه یابد و این رویداد هر روز بالغ‌تر شده و روزی در سطح بین‌المللی و جهانی برگزار شود.

وی با اشاره به رونمایی از پوستر سی‌وششمین جشنواره فیلم کودک بیان کرد: امروز با اختتام المپیاد و رونمایی از پوستر جشنواره، در واقع این رویداد نیز افتتاح می‌شود و همانطور که المپیاد هویت مستقل و رشدیافته‌ای پیدا کرده است، در جشنواره هم همین تدبیر اندیشیده شده و از یک رویداد چهار و پنج روزه به یک رویداد ۲۰ روزه تبدیل شده است و برنامه‌های آموزشی با حضور هنرمندان در اصفهان برای بچه‌ها خواهیم داشت و اکران فیلم‌ها نیز از پیش از جشنواره آغاز می‌شود.

پرچم آینده سینمای ایران در دست نوجوانان المپیادی خواهد بود

 مدیر هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران هم با اشاره به یک‌رنگ بودن مدال‌ها در این دوره عنوان کرد: المپیاد امسال صد درصد رقابتی نبود؛ شش گروه از نوجوانان نخبه ایرانی در کنارهم قرار گرفتند تا فیلم بسازند اما همه مدال‌ها طلایی است چون همه این ۳۰ نفر از بین بیش از هزار نفر برگزیده شدند و آثار آنها بسیار زیبا بود.

وحید ملتجی ادامه داد: این ۳۰ نوجوان در یک زیست حرفه‌ای هنری و یک فضای فرهنگی و اجتماعی چطور فیلم ساختن را یاد گرفتند و با فضای فیلمسازی سالم و فرهنگی آشنا شدند.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در این المپیاد عنوان کرد: در تولید فیلم مشکلات زیادی داشتیم که بخشی از آن غیرقابل پیش‌بینی بود .

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=89459

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.