• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳

نمایندگی ایران: تهران وارد رقابت‌ها و جنجال‌های داخلی و انتخاباتی آمریکا نمی‌شود

  • کد خبر : 89430
  • 29 شهریور 1403 - 4:10
نمایندگی ایران: تهران وارد رقابت‌ها و جنجال‌های داخلی و انتخاباتی آمریکا نمی‌شود
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد با دیگر ادعاها درباره دخالت تهران در انتخابات آمریکا را رد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران وارد رقابت‌ها و جنجال‌های داخلی و انتخاباتی آمریکا نمی‌شود.

به گزارش نبض وطن، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل چهارشنبه شب به وقت محلی در پاسخ به سوالات پیرامون بیانیه پلیس فدرال آمریکا (اف‌.‌بی‌.‌آی) در خصوص دخالت ایران در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا از طریق هک گفت: چنین ادعاهایی از ریشه بی‌اساس و فاقد هرگونه اعتبار و مشروعیت بوده، و به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست. جمهوری اسلامی ایران وارد رقابت‌ها و جنجال‌های داخلی و انتخاباتی آمریکا نمی‌شود.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: «همان‌طور که بارها به‌روشنی اعلام کرده‌ایم، ایران نه تنها هیچ انگیزه و قصدی برای دخالت در انتخابات آمریکا نداشته و ندارد، بلکه چنین اتهاماتی را قویاً تکذیب می‌کند. »

نمایندگی ایران در سازمان ملل اضافه کرد: «اگر دولت آمریکا واقعاً به دنبال حقیقت باشد، باید مستندات مستدل خود را به‌صورت رسمی و شفاف در اختیار ما قرار دهد تا پاسخی متناسب و دقیق دریافت کند.»

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادامه داد: «تداوم این گونه ادعاهای بی‌پایه تنها به بی‌اعتبار شدن بیشتر آن‌ها منجر خواهد شد.»

پیش از این نیز، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خصوص ادعای نهادهای اطلاعاتی و سایبری آمریکا مبنی بر دخالت تهران در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفته بود: «چنین ادعاهایی بی‌اساس و فاقد هرگونه وجاهت است. همانطور که قبلا هم اعلام کرده‌ایم، ایران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات آمریکا ندارد. »

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرده بود: «اگر دولت آمریکا در این ادعا صادق باشد، اسناد خود را در اختیار ما قرار دهد تا پاسخ ما را دریافت کنند.»

اف‌بی‌آی و چند آژانس اطلاعاتی دیگر آمریکا در بیانیه‌ای مشترک ادعا کرده بودند که ایران در نفوذ سایبری به کارزار دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و همچنین تلاش برای هک کردن ستاد انتخاباتی کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری، دست داشته است.

«جو بایدن» ۸۱ ساله به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا در مناظره  با «دونالد ترامپ» رسوایی به بار آورد و در نهایت تحت فشار هم حزبی‌های خود در ۲۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری این کشور کناره گیری کرد و کامالا هریس معاون او، از حزب دموکرات جایگزین دموکرات شد.

در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور از حزب جمهوریخواه و کامالا هریس معاون رئیس جمهور کنونی آمریکا از حزب دموکرات با یکدیگر برای کسب کرسی ریاست جمهوری در کاخ سفید رقابت خواهند کرد.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=89430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.