• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
رئیس اداره صمت شهرستان لنجان خبر داد؛

به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در هر شغل و صنفی ممنوع است

  • کد خبر : 89065
  • 27 شهریور 1403 - 7:09
به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در هر شغل و صنفی ممنوع است
رئیس اداره صمت شهرستان لنجان گفت: تیم‌های بازرسی و نظارت اداره صمت، اتاق اصناف شهرستان لنجان بهمراه عوامل نیروی انتظامی در قالب گشت مشترک و با هدف جلوگیری از فعالیا اتباع بیگانه غیرمجاز به بازرسی از واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی خواهند پرداخت.

حسین طُرفی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: متاسفانه تعداد زیادی از فرصت‌های شغلی که می‌تواند در اختیار جویندگان کار ایرانی قرار گیرد به وسیلۀ اتباع بیگانۀ غیرمجاز اشغال شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت اشتغال افراد جویای کار به ویژه جوانان و با تکیه بر قوانین موجود بکارگیری اتباع بیگانۀ غیرمجاز به هر عنوان در واحدهای صنفی ممنوع است و با کارفرمایان متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس اداره صمت شهرستان لنجان تصریح کرد: در شرایط کنونی که میتوان از ظرفیت‌های فارغ التحصیلان و افراد جویای کار داخلی بهره برداری کرد، شایسته نیست کارفرمایان سودجو تنها به منظور فرار از پرداخت حق بیمه و ارائه دستمزد پایین، نیروی کار خارجی غیر مجاز را به خدمت بگیرند.

وی عنوان کرد: تیم‌های بازرسی و نظارت اداره صمت، اتاق اصناف شهرستان لنجان بهمراه عوامل نیروی انتظامی در قالب گشت مشترک و با هدف جلوگیری از فعالیا اتباع بیگانه غیرمجاز به بازرسی از واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی خواهند پرداخت.

طُرفی خاطرنشان کرد: متصدیان واحدهای صنفی که در واحدهای خود از اتباع بیگانۀ غیرمجاز  استفاده می‌کنند موظف هستند ضمن تسویه حساب با این افراد، از بکارگیری آنها در محل کسب خودداری کند، چرا که طبق قانون، کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز را به کار می‌گیرند، مرتکب تخلف شده و برابر ضوابط قانونی با آنان برخورد خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=89065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.