• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی در زرین‌شهر

  • کد خبر : 88907
  • 26 شهریور 1403 - 14:34
ضرورت راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی در زرین‌شهر
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان از اهتمام این اداره‌ کل برای تأسیس موزه مردم‌شناسی در شهر تاریخی زرین‌شهر خبر داد.

امیر کرم‌زاده در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: براساس اسناد موجود و همچنین قرار داشتن زرین شهر در محور زاینده‌رود این شهر یکی از مهمترین مراکز تمدنی فلات مرکزی ایران شناخته می‌شود.

وی افزود: علی‌رغم تاریخ و فرهنگ غنی شهرستان لنجان این شهرستان از داستن موزه مناسب رنج می‌برد از این رو اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان اهتمام ویژه‌ای جهت تأسیس موزه مردم‌شناسی در شهر تاریخی زرین‌شهر به عنوان مرکز شهرستان لنجان دارد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان با بیان اینکه آماده همکاری و تعامل با مدیران شهرستان لنجان بویژه اداره‌ اوقاف و امور خیریه برای تبدیل حمام تاریخی «دوقلو» زرین‌شهر به موزه مردم‌شناسی هستیم، عنوان کرد: دو حمام دوقلو در زرین شهر وجود دارد که در اختیار اوقاف بوده و سالیان سال است که این حمام‌ها بدون استفاده بوده از این رو تصمیم گرفته شد طرحی توسط شهرداری تهیه و اوقاف برای مردمت و بهره‌برداری در قالب موزه به شهرداری واگذار شود.

وی اضافه کرد: اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان نیز از محل اعتبارات میراث فرهنگی کمک بلاعوض خواهد کرد تا بتوان موزه مردم‌شناسی در شهر تاریخی زرین‌شهر تأسیس شود.

کرم‌زاده با اشاره به ظرفیت حمام ساحل برای تبدیل شدن به سفر خانه سنتی، خاطرنشان کرد:  همراهی و همیاری مسئولان محلی جهت نجات‌بخشی آثار تاریخی به جا مانده از گذشته در خطه طلایی ایران نقش مهمی در امتداد حیات فرهنگی و تمدنی لنجان ایفا می‌کند و امیدواریم در ادامه مسیر نیز این روند را شاهد باشیم.

 

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=88907

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.