• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
دیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان مطح کرد؛

ظرفیت روستای «خشوییه» برای تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری

  • کد خبر : 88904
  • 26 شهریور 1403 - 14:25
ظرفیت روستای «خشوییه» برای تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان گفت: روستای «خشوییه» با برخورداری از بافت تاریخی و جاذبه‌های طبیعی، قابلیت تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری را دارد.

امیر کرم‌زاده در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش، گنجینه‌ای بی‌بدیل در صنعت گردشگری هستند که تخصیص اعتبار برای تامین زیرساخت‌ها و توانمندسازی آنها، به رونق اقتصادی منطقه منجر می‌شود.

وی افزود: روستای خشوییه از زیباترین و منحصربفردترین بافت‌های تاریخی برخوردار است که با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و معرفی هرچه بهتر آن، می‌توان شرایط را برای حضور گردشگران در این روستا فراهم کرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان تصریح کرد: ما از آمادگی لازم برای تخصیص اعتبارات پژوهشی‌ بافت تاریخی روستای خشوییه بمنظور حفاظت از آن برخوردار هستیم.

وی با اشاره به بافت ارزشمند تاریخی و طبیعی روستای خشوئیه اضافه کرد: روستای خشوییه در حاشیه رودخانه زاینده‌رود قرار دارد و از جاذبه‌هایی مانند بافت سنتی، خانه‌های مُشرف به رودخانه، کوچه‌های مسقف، درخت چنار تنومند چند صدساله و تفرجگاه‌های طبیعی برخوردار است و  چنار۹۰۰ ساله این روستا نیز به ثبت ملی رسیده است.

کرم‌زاده خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی آماده همکاری برای ثبت خشوییه بعنوان روستای هدف گردشگری است و امیدواریم مسئولان شهرستان لنجان شرایط مورد نیاز را برای کسب امتیازات لازم به منظور ثبت خشوییه بعنوان روستای هدف گردشگری فراهم کنند.

 

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=88904

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.