• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
امام جمعه زرین شهر:

حل مشکلات اقتصادی از مهمترین اولویت‌های دولت باشد

  • کد خبر : 88414
  • 23 شهریور 1403 - 13:48
حل مشکلات اقتصادی از مهمترین اولویت‌های دولت باشد
امام جمعه زرین شهر گفت: دولت باید بهترین تصمیم و اقدام را در برابر چالش‌های اقتصادی به منظور رونق اقتصادی و رفاه مردم اتخاذ کند و خط قرمز کشور که همان عزت ایران اسلامی، رفاه اجتماعی و عمومی و... است باید در تصمیم های اقتصادی اتخاذ شده مورد توجه قرار گیرد .

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الاسلام مهدی آقایی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر با اشاره به چالش‌های اقتصادی کشور اظهار کرد: در صدر موضوعات کشور موضوع اقتصاد قرار دارد، و باید توجه داشت در عرصه اقتصاد کشور، چالش‌های اقتصادی مقابل ارکان نظام خصوصاً قوه مجریه قرار دارد.

وی افزود: دولت باید بهترین تصمیم و اقدام را در برابر چالش‌های اقتصادی به منظور رونق اقتصادی و رفاه مردم اتخاذ کند و خط قرمز کشور که همان عزت ایران اسلامی، رفاه اجتماعی و عمومی و… است باید در تصمیم های اقتصادی اتخاذ شده مورد توجه قرار گیرد .

امام جمعه زرین شهر با اشاره به زوایای مختلف تحریم‌های ضالمانه علیه ایران اسلامی تصریح کرد:  تحریم یکی از چالش های مهم اقتصادی دولت و کشور بوده که می‌توان در مقابل این چالش به سراغ بانیان تحریم رفته و با التماس توقف یا کاهش تحریم ها را بخواهیم، یا با دادن هزینه بیشتر تحریم‌ها را دور زده و کالاهای ضروری تحریم شده را با هزینه بیشتر وارد کنیم اما در مقابل این دو راه حل یک راه حل عزتمندانه وجود دارد آن هم بی اثر کردن تحریم ها است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی به برکت تلاش جوانان غیور خود در بسیاری از حوزه‌ها، تحریم‌ها را بی اثر کرده است به عنوان مثال در شرایط سخت تحریم‌های دفاعی ما به اوج اقتدار رسیدم و تحریم‌ها را بی اثر کردیم یا در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا علی رغم وجود تحریم‌های دارویی، در تولید فوری واکسن اقدام کردیم و حتی به یکی از کشورهای صادر کننده واکسن تبدیل شدیم .

آقایی اضافه کرد: اگر مسئولان کشور در حوزه‌های مختلف به جوان ایرانی اعتماد کنند و حمایت های لازم را از این قشر موثر انجام دهند می توانیم  تحریم‌ها را بی اثر کنیم .

وی با اشاره به ضرورت تعیین صحیح  اولویت‌های  اقتصادی توسط دولت عنوان کرد: دولت باید بهترین تصمیم را در تعیین اولویت‌های اقتصادی  اتخاد کند، برای مهار تورم و تعادل بازار می‌توان با کنترل شدید قیمت‌ها و حتی دستوری کردن  قیمت‌ها اقدام کرد و یا با آزاد سازی کامل قیمت‌ها تصمیمات لازم را اتخاذ نمود و یا اینکه اقتصاد مقاومتی را مد نظر خود قرار دهیم.

خطیب نمازجمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومت به این معنا بوده که از درون قوی شویم به طوری که فضای اقتصادی کشور را برای سرمایه گذاران و کسی که سرمایه ندارد اما فکر و توان کار کردن دارد مهیا کنیم تا تمام این ظرفیت‌ها در کنار هم پویا شوند و همه اقشار در اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=88414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.