• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر خبر داد:

دمیدن جان تازه در خانه شیخ حیدرعلی

  • کد خبر : 88254
  • 22 شهریور 1403 - 15:06
دمیدن جان تازه در خانه شیخ حیدرعلی
شهردار زرین شهر گفت: شهرداری با اختصاص اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد ریال مرمت و باز زنده‌سازی این خانه تاریخی را آغاز کرده است. وی عنوان کرد: آماتور بندی و بتن ریزی ستون‌های مجموعه، اجرای فونداسیون ساختمان، اجرای دیوارهای آجری و انجام فعالیت‌های امانی شامل تخریب و آواربرداری و... از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه به‌شمار می‌آید.

حسین اسماعیلی احمدی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: میراث فرهنگی همچون منازل قدیمی به عنوان شناسنامه هر شهر شناخته می‌شوند چرا که تاریخچه و تمدن آن شهر را مشخص می‌کند.

وی افزود: شهرستان لنجان و به تبع آن خطه طلایی ایران همچنان در دل خود بناهای تاریخی را جای که از دوره های مختلف و از برگ کتاب تاریخ این دیار برای ما به یادگار مانده و حفاظت از آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شهردار زرین شهر با اشاره به اهمیت افزایش قدرت مردم در پاسداری از ارزش‌ها و میراث بجا مانده از گذشته، تصریح کرد: توسعه شهرنشینی در شهرهای ایران سبب شد بسیاری از بناهای قدیمی که به علت آرایه‌های معماری و فرهنگی‌شان ارزشمند تلقی می‌شدند با بی‌مهری به ورطه نابودی کشیده شوند.

وی یکی از دغدغه‌های امروز مدیریت شهری را نگهداری درست از معدود آثار کهن و بناهای تاریخی شهر به عنوان شناسنامه خطه طلایی ایران دانست و ادامه داد: خانه «شیخ حیدرعلی» یکی از معدود بناهای قدیمی زرین شهر بوده که قدمت آن به دوره پهلوی بازمی‌گردد و شهرداری زرین شهر با هدف حفاظت از این بنا ارزشمند ضمن خریداری در مسیر مرمت و بازسازی آن گام برداشت.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: شهرداری با اختصاص اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد ریال مرمت و باز زنده‌سازی این خانه تاریخی را آغاز کرده است. وی عنوان کرد: آماتور بندی و بتن ریزی ستون‌های مجموعه، اجرای فونداسیون ساختمان، اجرای دیوارهای آجری و انجام فعالیت‌های امانی شامل تخریب و آواربرداری و… از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه به‌شمار می‌آید.

اسماعیلی احمدی بیان کرد: ترمیم خرابی‌ها، بهبود نمای خانه به سبک سنتی، طاق و چشمه و معماری دوره‌ی پهلوی برای استفاده بوم‌گردی، جزو اقداماتی است که برای باز زنده‌سازی خانه شیخ حیدرعلی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک شهروندان مهمترین نقش را در پاسداری از بناهای قدیمی به عنوان میراثی گرانبها به عهده دارند و قطعا افزایش آگاهی عمومی نسبت به ثروت‌های فرهنگی شهر و افزایش حساسیت نسبت به اقداماتی که این دارایی‌های عمومی را حفظ می‌کند بسیار اثر بخش خواهد بود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=88254

نوشته های مشابه

26شهریور
ضرورت راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی در زرین‌شهر
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی در زرین‌شهر

26شهریور
ظرفیت روستای «خشوییه» برای تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری
دیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان مطح کرد؛

ظرفیت روستای «خشوییه» برای تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری

24شهریور
نگارخانه زرین شهر آماده بهره‌برداری است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.