• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
شهردار خبر داد؛

ضوابط تشویقی بافت فرسوده زرین شهر تصویب شد

  • کد خبر : 87889
  • 19 شهریور 1403 - 9:27
ضوابط تشویقی بافت فرسوده زرین شهر تصویب شد
شهردار زرین شهر گفت: زرین شهر از جمله شهرهای انگشت شمار در استان اصفهان به‌شمار می‌آید که ضوابط تشویقی بافت فرسوده آن مصوب شده و همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته ضوابط شهرسازانه این شهر نیز به تصویب رسید.

حسین اسماعیلی احمدی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری امروزه یکی از مهمترین معضلات شهرهای ایران به‌شمار می‌آید چراکه این بافت‌ها به دلیل مشکلاتی اعم از فرسودگی تاسیسات روبنایی، زیربنایی، ابنیه، مستحدثات و خیابان‌ها مواجه هستند و این مسئله نه تنها ساکنان این محلات را با چالش روبه‌رو ساخته بلکه حیات شهری را با مخاطرات متعددی مواجه می‌کنند.

وی افزود: در زمان بروز حوادث چالش‌های پیش روی محلات بافت ناکارآمد نمودی بیشتری دارد چراکه خدمات‌رسانی در این محلات به دلیل امکان تردد خودروهایی مثل آتش نشانی و یا آمبولانس با دشواری بسیار مواجه است، از این رو امر بازسازی و بازآفرینی اینگونه بافت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: زرین شهر از جمله شهرهای انگشت شمار در استان اصفهان به‌شمار می‌آید که ضوابط تشویقی بافت فرسوده آن مصوب شده و همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته ضوابط شهرسازانه این شهر نیز به تصویب رسید.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری، مجموعه‌ای از اقدامات در مقیاس شهر و محله‌های هدف به مرحله اجرا خواهد رسید به‌گونه‌ای که در چشم‌انداز این طرح شاهد ارتقاء استانداردهای مسکن، سرانه فضاهای عمومی، دسترسی به خدمات و زیرساخت‌های شهری، بهبود نسبی وضعیت اجتماعی ساکنان و ایجاد فرصت‌های اشتغال و درآمد برای آنان خواهیم بود.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: براساس مطالعات صورت گرفته و ضوابط موجود در بافت فرسوده امتیازات خوبی به شهروندان ارائه خواهد شد و با ابلاغ استانداری اصفهان اطلاع رسانی لازم به شهروندان خطه طلایی ایران انجام می‌شود.

وی با اشاره به در نظر گرفتن بحث مشوق های نوسازی در بافت فرسوده شهری، عنوان کرد: شهرداری زرین شهر در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» با هدف تسریع بازآفرینی شهری در محلات هدف و حمایت از شهروندان ساکن بافت‌های ناکارآمد شهری مصوب این شهر، بسته‌های متنوع تشویقی ویژه بافت فرسوده را در نظر خواهد گرفت و با افزایش مشارکت شهروندان در این طرح شاهد اتفاقات بزرگی در بحث نوسازی خواهیم بود.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: با ارائه بسته تشویقی شهرسازانه در بافت فرسوده قطعا تمایل برای سرمایه‌گذاری در اینگونه بافت‌ها افزایش خواهد یافت که ثمرات بسیاری را برای شهروندان خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=87889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.