• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳

احیاء مراسم صبحگاهی در دستور کار همه مدارس/تأمین لوازم‌التحریر دانش‌آموزان مناطق محروم

  • کد خبر : 87749
  • 18 شهریور 1403 - 10:10
احیاء مراسم صبحگاهی در دستور کار همه مدارس/تأمین لوازم‌التحریر دانش‌آموزان مناطق محروم
وزیر آموزش و پرورش گفت: با کمک گروه‌های جهادی و مردمی موضوع تامین لوازم التحریر دانش آموزان در مناطق محروم به صورت یک پویش همه‌گیر انجام شود.

به گزارش نبض وطن، علیرضا کاظمی امروز _یکشنبه هجدهم شهریور_ در جلسه شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به گزارش‌های ارائه شده توسط اعضای این شورا اظهار کرد: حوزه پرورشی و فرهنگی در خصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان باید ورود کند و مراقبت بسیاری در دستور کار خود قرار دهد، زیرا هدایت تحصیلی در سرنوشت دانش آموزان بسیار اثرگذار است.

وی افزود: در کنار برنامه‌های پرورشی که برای آغاز سال تحصیلی در نظر گرفته شده، بهتر است به موضوع ورزش و مراسم صبحگاهی نیز توجه ویژه‌ای شود، چراکه انجام این مراسم در ایجاد نظم و انضباط دانش آموزان بسیار اثرگذار خواهد بود.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: احترام به پرچم ایران یکی از مواردی است که در مراسم صبحگاهی باید جدی گرفته شود، این مراسم یک رفتار تربیتی و مؤثر در تقویت هویت ملی دانش آموزان محسوب می‌شود.

کاظمی تاکید کرد: برنامه و مراسم صبحگاهی باید خلاقانه و به‌روزآوری شده احیا و به رسمیت شناخته شود، انجام چنین اقداماتی با پوشش صددرصدی همراه خواهد بود و تأثیر آن در دراز مدت قابل ارزیابی و احصا است.

وی با اشاره به عدالت آموزشی گفت: لوازم‌التحریر یکی از ابزارهای مهم آموزشی است، بنابراین برای توسعه عدالت در سراسر کشور باید با کمک گروه‌های جهادی و مردمی موضوع تأمین لوازم‌التحریر دانش آموزان در مناطق محروم به صورت یک پویش همه‌گیر انجام شود و باید از همه ظرفیت‌ها در این خصوص استفاده کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به نقش رسانه در اثرگذاری و آگاهی بخشی به جامعه مخاطب اضافه کرد: برای این مهم باید یک برنامه جامع عملیاتی تدوین و برنامه‌ریزی شود تا در فضای واقعی و مجازی با طرح مسائل آموزش‌وپرورش به مخاطبان پاسخ مناسب و قانع کننده دهیم.

کاظمی با اشاره به پرسش مهر گفت: بنا است با سه کلید واژه عدالت، انصاف و صداقت پرسش مهر را طراحی کنیم،

وی با اشاره به ضرورت ارائه یک تحلیل جامع در خصوص نتایج کنکور افزود: بیان و انتشار تحلیل متقن سبب روشنگری در میان مردم خواهد شد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اضافه کرد: معاونت پرورشی در این باره باید بسته‌ای خلاقانه تدوین و مراحل اجرای آن را در طول سال تحصیلی تبیین کند و به‌کارگیری نیروی جوان، نخبه و متخصص با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در قسمت‌های مختلف آموزش‌وپرورش از مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=87749

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.