• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳

ایران ۱ – قرقیزستان ۰/ برد سخت تیم‌ملی ایران در فولادشهر

  • کد خبر : 87411
  • 15 شهریور 1403 - 19:30
ایران ۱ – قرقیزستان ۰/ برد سخت تیم‌ملی ایران در فولادشهر
تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در نخستین دیدارش در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی با یک گل قرقیزستان را شکست دهد.

به گزارش نبض وطن، دیدار تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌شود.

برای اولین بار است که دیدار تیم ملی در استان اصفهان برگزار می‌شود و تماشاگران استقبال خوبی از این دیدار به عمل آورده‌اند.

تیم ملی ایران در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمد امین حزباوی، آریا یوسفی، میلاد محمدی، امید نورافکن، سامان قدوس، علی قلی زاده، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون به میدان رفته است.

این دیدار با شروع طوفانی بازیکنان تیم ملی ایران آغاز شد ولی نخستین خطر جدی در دقیقه ۶، توسط سردار آزمون بر روی دروازه قرقیزستان ایجاد شد ولی توکوتائف، سنگربان قرقیز باعث شد توپ به کرنر برود.

پس از کرنر در دقیقه هفت، کرنر ارسالی پشت محوطه جریمه به امید نورافکن رسید که با هشیاری و دفاع چند لایه قرقیزها این توپ برگشت داده شد.

دقیقه ۱۰ بازی ارسال توپ بلند آریا یوسفی که به میانه میدان آمده بود در اختیار دروازه بان قرقیز قرار گرفت.

سامان قدوس در دقیقه ۱۸ توپ را به امین حزباوی پیش تاخته فرستاد که او با ضربه سر بی دقت توپ را به بیرون زمین ارسال کرد.

نخستین خطر جدی قرقیزها در دقیقه ۲۰ با خروج علیرضا بیرانوند از دروازه بوجود آمد و در شرایطی که تمام اعضای تیم ملی قرقیزستان در زمین خودشان بودند، وینگر قرقیز از یک سوم زمین خودشان اقدام به ارسال توپ بلند کرد که هرچند در چهارچوب نبود اما بیرانوند در لحظه آخر خودش را به توپ رساند و یک کرنر به قرقیزها داد البته نتیجه ای برای تیم میهمان نداشت.

دقیقه ۲۱ در شرایطی دومین موقعیت برای قرقیزها بوجود آمد که سانتر عادل‌جان عبدالرحمانوف در محوطه جریمه با ضربه سر جوئل کوجو تغییر جهت یافت اما بیرانوند توانست آن را مهار کرد.

آریا یوسفی مدافع جوان تیم ملی در دقیقه ۲۷ توپ سرگردان را دریافت کرد و پشت محوطه جریمه توپ را به جناح چپ محوطه جریمه برد ولی مدافع قرقیز توپ را زودتر از رسیدن به مهدی قایدی دور کرد.

امید نورافکن از پشت محوطه جریمه شوت محکمی را به سمت دروازه قرقیزستان ارسال کرد که با دفع ناقص دروازه‌بان قرقیزستان مواجه شد، در ادامه مهدی طارمی از روی ریباند شوت نورافکن و دفع ناقصی که دروازه‌بان تیم حریف داشت موفق شد گل اول ایران را به ثمر برساند.

پس از به ثمر رسیدن گل اول ایران موج شادی سکوهای ورزشگاه فولادشهر را فرا  گرفت.

در دقیقه ۳۳ شوت نورافکن توسط توکوتائف دروازه‌بان قرقیز با یک دفع ناقص همراه شد و مهدی طارمی با فرصت طلبی موفق شد، با پاسی آرام گل نخست ایران را به ثمر برساند.

در دقیقه ۴۰ هم نفوذ دوباره آریا یوسفی از سمت راست و پاس او به مهدی طارمی او را در موقعیت ایده آل قرار داد ولی مدافع قرقیز توپ را دور کرد.

در دقیقه ۴۳، شوت از راه دور امین حزباوی با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت و در انتهای نیمه نخست حرکت سریع و فرار مهدی قائدی و پاس مهدی طارمی در پشت محوطه هشت قدم به علی قلی‌زاده رسید ولی ضربه این بازیکن با اختلاف زیاد به خارج رفت و به این ترتیب نیمه نخست با برتری یک بر صفر تیم ملی ایران به پایان رسید.

نیمه دوم بازی تیم های ملی ایران و قرقیزستان

اولین خطر جدی در نیمه دوم بازی در دقیقه ۵۸ بازی بوجود آمد که شوت سرکش امید نورافکن از پشت محوطه جریمه با تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و راهی خارج زمین بازی شد.

در دقیقه ۵۶، شوت سرکش ژیلگاربک که در نیمه دوم وارد زمین شده بود توسط بیرانوند مهار شد.

دقیقه ۵۹ دوباره ژیلگاربک با حرکت در عرض از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که با اختلاف به نسبت زیاد از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۲ سردار آزمون حرکت ژیلگاربک را تکرار کرد و با یک شوت سرکش توپ را با اختلاف زیاد به آسمان فرستاد.

شوت ترابی در دقیقه ۷۳ نیز ثمری نداشت و با اختلاف به خارج رفت.

دقایق پایانی با التهاب در سکوها به پایان رسید و برخی تماشاچیان بر علیه سرمربی تیم ملی شعار دادند که با واکنش تعدادی دیگر مواجه شد.

در این دیدار شاگردان امیر قلعه نویی نسبت به حریف از ابتدا برتری خود را نشان داده و موفق شدند با پرس در زمین حریف در اغلب دقایق بازی، مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشته باشند که به لطف گل مهدی طارمی سه امتیاز بازی خانگی را کسب کردند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=87411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.