• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
معاون خدمات شهری شهرداری فولادشهر؛

حفظ درختان و فضای سبزی شهر خط قرمز مدیریت شهری است

  • کد خبر : 85074
  • 01 شهریور 1403 - 9:01
حفظ درختان و فضای سبزی شهر خط قرمز مدیریت شهری است
معاون خدمات شهری شهرداری فولادشهر گفت: این روزها تلاش‌های متعددی برای زنده نگه‌داشتن درختان شهر فولادشهر در حال انجام است و به‌رغم همه مشکلات سعی کرده‌ایم با اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از روش‌های علمی و بهره‌گیری از تجربه شهرهای پیشرو، از تأثیرات منفی گرمای هوا بر روی درختان شهر تا حدود زیادی جلوگیری کنیم.

ناصر شهبازی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، با اشاره به فواید فضای سبز و درختان برای شهرها به‌ویژه شهری چون فولادشهر اظهار کرد: شهر جدید فولادشهر از جمله شهرهای ایران است که جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده و در این میان درختان و فضای سبز شهری نقش بسزایی در سلامتی، رفاه و نشاط شهروندان ایفا می‌کنند.

وی نخستین فایده سطح بالای فضای سبز شهر جدید فولادشهر را تأثیرات اکولوژیکی آن دانست و افزود: سطح سبز شهر جدید فولادشهر از جمله درختان این شهر با جلوگیری از ایجاد جزایر حرارتی تا حدودی کاهش و رطوبت نسبی را افزایش می‌دهد که همین امر موجب بهبود کیفیت تنفس شهروندان شده که خود تأثیر زیادی بر سلامت نسل‌های مختلف دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری فولادشهر با اشاره به جدال درختان شهرهای ایران با گرمای طاقت‌فرسای تابستان جاری، تصریح کرد: شهرداری فولادشهر برای مقابله با تنش‌هایی که درختان شهر را تهدید می‌کند، استراتژی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی را با تکیه بر مباحث علمی و تخصصی در دستور کار قرار داده است.

وی حفظ درختان را خط قرمز مدیریت شهری دانست و ادامه داد: امسال به گفته کارشناسان هواشناسی خشکترین بهار و تابستان چندین سال گذشته به شمار می‌رود و برهمین اساس در بسیاری از شهرهای ایران درختان بسیاری در شوک گرما با چالش مواجه شده و برخی از کم‌آبی بیمار شدند.

شهبازی خاطرنشان کرد: این روزها تلاش‌های متعددی برای زنده نگه‌داشتن درختان شهر فولادشهر در حال انجام است و به‌رغم همه مشکلات سعی کرده‌ایم با اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از روش‌های علمی و بهره‌گیری از تجربه شهرهای پیشرو، از تأثیرات منفی گرمای هوا بر روی درختان شهر تا حدود زیادی جلوگیری کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=85074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.