• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳

فرهنگ شهروندی آخرین تکه پازل از جلوگیری وقوع حوادث مختلف

  • کد خبر : 84842
  • 31 مرداد 1403 - 9:31
فرهنگ شهروندی آخرین تکه پازل از جلوگیری وقوع حوادث مختلف
معاون خدمات شهری شهرداری فولادشهر گفت: فرهنگ شهروندی بینش‌ها، آگاهی‌ها، گرایش‌ها، مهارتها و رفتارهایی است که شهروندان از حیث سکونت یا اقامت در شهر باید واجد آن باشند و پرداختن به این مهم علاوه بر تقویت حس تعلق شهروندان به محل سکونت خود باعث جلوگیری از بسیاری از حوادث خواهد شد.

ناصر شهبازی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: روز دوشنبه _بیست و نهم مرداد_ گزارشی مبنی بر حریق حدود دو هکتار از برگ‌های سوزنی جنگل‌های جنب بیمارستان شهید مطهری فولادشهر به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد.

وی افزود: اکیپ‌های عملیاتی ایستگاه شماره یک و دو آتش نشانی شهرداری فولادشهر در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حضور یافته و ضمن اطفاء حریق از گسترش آن جلوگیری کردند.

معاون خدمات شهری شهرداری فولادشهر تصریح کرد: شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که پوشش خاص گیاهی، خشک بودن مناطق و وزش باد، شرایط را برای گسترش دامنه آتش سوزی درعرصه‌های طبیعی مستعد می‌سازد برهمین اساس یک سهل انگاری کوچک از سوی گردشگران و طبیعت گردان، باعث رخ دادن آتش سوزی‌های گسترده درطبیعت رنجور خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به نقش مهمی که جنگل‌ها و درختستان‌ها در کاهش آلودگی هوا و جذب گازهای سمی و آلاینده دارند، با نابودی و تخریب آن‌ها موجودات زنده زمین در معرض نابودی قرار می گیرند از این‌رو شهروندان می‌توانند در زمان استفاده از فضاهای سبز شهری تاحد ممکن از آسیب‌رسانی به اینگونه فضاها به اشکان و نحوه‌های مختلف جلوگیری کنند.

شهبازی عنوان کرد: براساس گزارهای ارائه شده آتش سوزی غیر عمدی در درختساتان‌ها و جنگل‌ها ناشی از بی احتیاطی شهروندان، سهل انگاری و بی توجهی در این عرصه‌ها، پرتاب سیگار یا کبریت مشتعل در مسیر جاده‌های مجاور در مناطق طبیعی، آتش زدن سر شاخه‌ها و سرایت آن بـه عرصه های طبیعی مجاور و آتش سوزی های طبیعی در اثر آتش گرفتن گیاهان و عرصه های جنگلی است.

وی فرهنگ شهروندی آخرین تکه پازل از جلوگیری وقوع حوادث مختلف دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ مسئولیت پذیری و شهروندی بینش‌ها، آگاهی‌ها، گرایش‌ها، مهارتها و رفتارهایی است که شهروندان از حیث سکونت یا اقامت در شهر باید واجد آن باشند و پرداختن به این مهم علاوه بر تقویت حس تعلق شهروندان به محل سکونت خود باعث جلوگیری از بسیاری از حوادث خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری فولادشهر تاکید کرد: ترویج آموزش های شهروندی و مدیریت فرصت‌های یادگیری در جهت تقویت رفتارهای مطلوب مبتنی بر فرهنگ شهروندی از جمله مباحثی است که در واحد آموزش سازمان آتش نشانی فولادشهر مورد توجه قرار دارد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=84842

نوشته های مشابه

01شهریور
حفظ درختان و فضای سبزی شهر خط قرمز مدیریت شهری است
معاون خدمات شهری شهرداری فولادشهر؛

حفظ درختان و فضای سبزی شهر خط قرمز مدیریت شهری است

01دی
بازنگری در طرح جامع شهرباغبادران
شهردار باغبادران خواستار شد؛

بازنگری در طرح جامع شهرباغبادران

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.