• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳

اهمیت مشارکت شهروندان در اجرای پروژه‌های محلی/اجرای پروژه دفع فاضلاب‌های خانگی معضل قدیمی که محقق شد

  • کد خبر : 84714
  • 30 مرداد 1403 - 7:15
اهمیت مشارکت شهروندان در اجرای پروژه‌های محلی/اجرای پروژه دفع فاضلاب‌های خانگی معضل قدیمی که محقق شد
شهردار باغبادران گفت: با پیگیری‌های مستمر شورای اسلامی شهر و شهرداری باغبادران ادامه و تکمیل پروژه‌ی اجرای شبکه‌ی جمع‌آوری فاضلاب و توسعه‌ی سیستم جمع‌آوری فاضلاب در محلات مختلف شهر با مشارکت مجتمع فولاد مبارکه توسط اداره‌ی آب و فاضلاب آغاز شد.

حجت الله امینی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: شهر باغبادران در بالا دست محل برداشت آب آشامیدنی جمعیت قابل توجهی از کشور و استان اصفهان قرار دارد، برهمین اساس جمع آوری فنی فاضلاب این شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته به دلایل مختلف توسعه‌ی شبکه فاضلاب شهر باغبادران سرعت مطلوبی نداشت، افزود:و به دلیل عدم اختصاص بودجه در طول سال‌های گذشته به پروژه توسعه‌ی شبکه فاضلاب شهر باغبادران، با استفاده از منابع داخلی آبفا، مشارکت شهروندان و شهرداری این پروژه پیشرفت‌های جزئی داشت که با پیگیری‌های مستمر صورت گرفته توسط مدیریت شهری و حمایت و همراهی فرمانداری، استانداری و نمایندگان ادوار گذشته‌ی مجلس و  همچنین توافقات صورت گرفته فی ما بین صنعت فولاد و آبفا، تکمیل شبکه‌ی جمع آوری فاضلاب و توسعه‌ی شهر باغبادران در دستور کار آب و فاضلاب قرار گرفت.

شهردار باغبادران تصریح کرد: پیگیری‌های صورت گرفته از سال ۱۳۹۵ تاکنون سبب در سال جاری پیگیری‌ها به ثمر نشسته و با انتخاب پیمانکار کار اجرای پروژه توسعه‌ی شبکه فاضلاب شهر باغبادران در شهر باغبادران آغاز شود .

وی یادآور شد: علیرغم اجرای شبکه‌ی فاضلاب در شهر با غبادران در سه دهه‌ی گذشته تاکنون حدود ۶۰ درصد از شبکه‌ی جمع آوری فاضلاب شهر اجرایی و حدود ۴۰ درصد شهر همچنان فاقد شبکه‌ی جمع آوری فاضلاب است که این مسئله باعث شده شاهد جریان فاضلاب از محله‌های مرتفع شهر به سمت پایین باشیم.

امینی اضافه کرد: این مسئله چالش‌های متعددی را در حوزه بهداشت، آسیب به سیما و منظر شهر و ایجاد مراکز تجمع فاضلاب و بوی نامطبوع و در نهایت نارضایتی اهالی شهر را به همراه داشت.

وی عنوان کرد: همچنین عدم وجود شبکه‌ی فاضلاب و بلاتکلیفی آن در سال‌های گذشته موجب تاخیر در اجرای برخی از زیرساخت‌های شهری توسط شهرداری از جمله عدم امکان اجرای بلوک فرش و آسفالت در تعدادی از معابر  شده بود که با اجرای شبکه‌ی فاضلاب این امکان برای شهرداری نیز فراهم شد تا نسبت به ساماندهی برخی از کوچه‌ها و معابر به ویژه در بافت قدیمی شهر اقدام کند.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: اجرای شبکه‌ی جمع‌آوری فاضلاب همچون سایر پروژه‌های عمرانی باعث تخریب موقت برخی کوچه‌ها و بعضا انسداد معابر برای مدت کوتاه می‌شود و قطعا نیازمند صبر و شکیبایی و همراهی شهروندان با فرهنگ بوده تا هر چه زودتر شاهد تکمیل این پروژه مهم شهری باشیم و بتوانیم با همکاری سایر نهادهای مرتبط و تلاش اداره آب و فاضلاب باغبادران شاهد پاسخگویی به یکی از مطالبات مهم شهروندان باغبادرانی باشیم.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=84714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.