• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳

ضوابط تشویقی کالبدی در بافت‌های فرسوده چرمهین تصویب شد

  • کد خبر : 84520
  • 28 مرداد 1403 - 7:27
ضوابط تشویقی کالبدی در بافت‌های فرسوده چرمهین تصویب شد
شهردار چرمهین گفت: ضوابط تشویقی کالبدی بافت فرسوده و ناکارآمد شهر چرمهین که در دی ماه سال ۱۴۰۲ توسط شهرداری چرمهین تدوین شده بود پس از تایید در ستاد بازآفرینی شهری شهرستان و استان، در کمیسیون موضوع ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح و به تصویب رسید.

شهاب ثابت راسخ در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: شهرداری در سال‌های اخیر نسبت به تهیه طرح محدوده ۹۰ هکتاری بافت فرسوده شهر و تصویب در کمیسیون ماده پنج اقدام کرد.

وی افزود: شهرداری طرح بازآفرینی شهری چرمهین را نیز از طریق مشاور ذیصلاح تهیه و بافت فرسوده ۹۰ هکتاری را به پنج محله ناروندی، مبارک آباد، باغ جلال، خشک آباد و مریم بیگم تقسیم کرد که محله ناروندی به دلیل وجود مسجد ناروندی با قدمت حدود ۸۰۰ سال به عنوان محله هدف بازآفرینی شهری تعیین شد.

شهردار چرمهین تصریح کرد: شهرداری چرمهین علاوه بر مرمت و بازسازی ساختمان حمام قدیمی و تبدیل آن به موزه مردم شناسی و مرکز فرهنگی محله نسبت به محوطه سازی و احیای قنات لرا اقدام کرد.

وی با اشاره به فرصت نوسازی بافت‌ فرسوده شهر چرمهین با ارائه مشوق‌های ویژه مهیا شده است، اضافه کرد: در حال حاضر با تهیه و تصویب ضوابط تشویقی کالبدی بافت فرسوده شهر چرمهین شهروندان می‌توانند با استفاده از ظرفیت جدید این ضوابط کالبدی تشویقی که نسبت به ضوابط و مقررات شهرسازی طرح جامع امکان بیشتری برای توانمندسازی اقتصادی بافت ایجاد می‌کند با نوسازی بافت، از تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض ساختمانی و تسهیلات بانکی بهره مند شوند‌.

ثابت راسخ عنوان کرد: در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی، فرصتی مناسب برای نوسازی این بافت را در شهر چرمهین فراهم کرده است و امیدواریم مورد استقبال شهروندان قرار گیرد.

 

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=84520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.