• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳

بیکاری و آلایندگی صنایع دغدغه اول شهرستان لنجان

  • کد خبر : 84435
  • 27 مرداد 1403 - 19:25
بیکاری و آلایندگی صنایع دغدغه اول شهرستان لنجان
نماینده شورای شهرستان لنجان در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: مردم شهرستان لنجان سال‌هاست از وضعیت آلودگی هوا و نرخ بالای بیکاری در این شهرستان در رنج هستند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن مهدی اسماعیلی در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان که با حضور استاندار،مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و مدیر کل دفتر امور روستایی برگزار شد، با اشاره به نرخ بالای بیکاری در شهرستان لنجان، اظهار کرد: مردم شهرستان لنجان سال‌هاست از وضعیت آلودگی هوا و نرخ بالای بیکاری در این شهرستان در رنج هستند.

وی افزود:در دهه‌های اخیر با شکل‌گیری و توسعه صنعت در منطقه، شهرستان لنجان به عنوان شهرستانی صنعتی در کشور شناخته شده به‌گونه‌ای که به این شهرستان در دل خود صنایع بزرگ و مادری همچون ذوب‌آهن، مجتمع فولاد سبا و مجتمع صنایع دفاعی را جای داده است، همچنین دو شهرک صنعتی، دو ناحیه صنعتی و دو منطقه کارگاهی در منطقه مشغول فعالیت هستند.

نماینده شورای شهرستان لنجان در شورای اسلامی استان اصفهان تصریح کرد:  به‌رغم وجود صنایع بزرگ و ظرفیت‌های گردشگری، شهرستان لنجان رتبه نخست بیکاری را با نرخی بالای ۱۸ درصد به خود اختصاص داده است و انتظار ساکنین این شهرستان از مسئولان حل چالش بیکاری جوانان این شهرستان است.

وی ادامه داد: موضوع راه آهن در بخش مرکزی باعث‌ به مخاطره افتادن حداقل ۱۰رشته قنات با قدمتی حدود ۱۰۰۰ساله شده است.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت تخصیص حق آبه کشاورزان شهرستان لنجان از زاینده رود، اضافه کرد: اصلاح و حذف بندهای آبخیزداری غیرکارشناسی بالادست به‌خصوص در استان همجوار و ضرورت احیای دائمی رودخانه زاینده‌رود برای حفظ کارکردهای اکولوژیک و شفاف‌سازی منابع و مصارف آب در دو استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امیدواریم شاهد تحقق یکی از مهمترین مطالبات مردم استان اصفهان باشیم.

وی عنوان کرد: اجرای اقدام ملی مسکن در شهرستان لنجان، چالش زمین‌های موقوفه در ورنامخواست، تخصیص اعتبار ملی جهت احداث پروژه پل بین محلی باغشاد،اختصاص سهمیه آتش نشانی به شهرداری‌های شهرستان لنجان، رسیدگی به وضعیت روشنایی جاده ها بخصوص مسیر پلیس راه اصفهان_شهرکرد به سمت زرین شهر و… از دیگر مطالبات مردم این شهرستان به‌شمار می‌آید که نیاز است درخصوص آنها چاره اندیشی شود.

نماینده شورای شهرستان لنجان در شورای اسلامی استان اصفهان بیان کرد: با توجه به پتانسیل بالای این شهرستان بخصوص بخش باغبهادران در حوزه گردشگری این مهم همچنان به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده و نیازمند حمایت است و تحقق این مهم قطعا سبب توسعه زیرساخت‌های مناسب گردشگری، زمینه ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی جوامع محلی در شهرستان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:  تردد بالای خودروها به دلیل استقرار صنایع بزرگ و قرار گرفتن در  محورهای مواصلاتی نیازمند تقویت زیرساخت‌ها و کادر اورژانس است.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=84435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.