• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
برای دفاع از وزرای پیشنهادی؛

رئیس‌جمهور وارد مجلس شد

  • کد خبر : 84293
  • 27 مرداد 1403 - 8:18
رئیس‌جمهور وارد مجلس شد
دقایقی پیش، رئیس‌جمهور برای دفاع از وزرای پیشنهادی خود در صحن مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

به گزارش نبض وطن، دقایقی پیش مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور برای دفاع از وزرای پیشنهادی خود در صحن مجلس شورای اسلامی حاضر شد.

طبق ماده ۲۰۴ آیین نامه داخلی مجلس، ابتدا برنامه و خط مشی و اصول کلی دولت و ترکیب هیات وزیران مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ رئیس‌جمهور به مدت دو ساعت و ۳۰ دقیقه فرصت برای تشریح برنامه دولت، معرفی وزیران و دفاع از وزرای پیشنهادی دارد. پس از آن مجلس به بررسی برنامه دولت و ترکیب هیات وزیران با اظهارات ۵ نفر از نمایندگان مخالف و ۵ نفر از نمایندگان موافق با حفظ ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق و هر کدام برای مدت ۱۵ دقیقه می‌پردازد.

سپس مجلس وارد بررسی برنامه‌ها و صلاحیت هریک از وزیران به ترتیب حروف الفبای وزارت خانه می‌شود. در مورد هر وزیر دو نفر از نمایندگان مخالف و دو نفر از نمایندگان موافق هرکدام برای مدت ۱۵ دقیقه فرصت خواهند داشت. پس از آن وزیر و در صورت صلاحدید رئیس‌جمهور به مدت ۳۰ دقیقه برای دفاع از برنامه و صلاحیت وزیر مطروحه وقت خواهند داشت.

رئیس‌جمهور می‌تواند با استفاده از وقت وزیران در پایان و به ‏طور یکجا از آنان دفاع کند. پس از آن رای ‏گیری، شمارش و اعلام نتیجه آرا برای همه وزرا صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=84293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.