• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

زرین شهر باید شهری دسترس‌پذیر برای همه باشد

  • کد خبر : 842
  • 12 بهمن 1398 - 20:46
شهردار زرین شهر گفت: مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم براین باور بوده که زرین شهر باید شهری برای همه باشد و برهمین اساس تلاش شده به سمت شهر دسترس‌پذیر گام بر ‌داریم.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی در حاشیه بازدید از مرکز توانبخشی شهید مدنی به مناسبت روز معلول، اظهار کرد: معلولان بخش مهمی از جامعه به شمار می آیند چراکه انان با وجود برخی محدودیت ها از توانایی بینایی، شنوایی و گفتاری برخوردار هستند و ذهن سالم و پویایی دارند از این رو می توان این قشر را گنجینه و فرصتی برای جامعه دانست .
وی افزود: معلولان بسیاری را دیده ایم که باوجود مشکلات فراوان، اراده‌ مستحکمی دارند و توانسته‌اند، برهه های مختلفی از زندگی خود را با موفقیت پشت سر بگذارند و این مسئله نشان از آن دارد که این قشر عزیز از جامعه هیچ‌گاه اجازه نداده اند مشکلات باعث شود از تلاش دست بکشند و در نهایت بسیاری از انان موفق شده اند پله‌های رشد و ترقی را یکی پس از دیگری طی کنند.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم براین باور بوده که زرین شهر باید شهری برای همه باشد و برهمین اساس تلاش شده به سمت شهر دسترس‌پذیر گام بر ‌داریم.
وی با بیان اینکه انتظار معلولان از مدیریت شهری بیش از حرکت‌های تبلیغی و شعاری است، گفت: باید اقدامات عینی و عملی در شهر انجام گیرد تا استفاده از خدمات شهری برای این افراد ملموس باشد اما نباید فراموش کرد سازندگان شهر، فقط شهرداری ها نیستند و باید در آیین نامه ها و نیازهای مباحث شهری این مسئله را در نظر بگیریم که اگر کسی خواست در جایگاه سازنده شهر فضای عمومی و اختصاصی را برای شهر تعریف کند، استانداردهای لازم را داشته باشد که همه بتوانند از آن استفاده کنند.
محمدی با بیان اینکه اگر می خواهیم سطح مشارکت معلولان را در شهر بالا ببریم تا عزت نفس پیدا کنند و خلاقیت آن ها شکوفا شود باید حداقل امکانات را برای آنان فراهم کنیم، اضافه کرد: برنامه ریزی های لازم انجام گرفته تا جایگاه نظارتی شهرداری در اینگون مباحث بیشتر شود و قبل از اخذ پایان کار استانداردهای رمپ ها و … مورد بررسی قرار گیرد از طرفی رفع عیوب و نواقص معابر یکی دیگر از مسائلی است که باید در این راستا لحاظ شود همچنین در ساختمان های جدید التاسیس نیز باید دسترسی معلولان و ایمنی عبور آنان دیده شود تا ورود ایمن برای انان به وجود آید.
وی با بیان اینکه امروز باید به سمت آگاه‌سازی معلولان در خصوص حقوق مدنی و شهروندی شان حرکت کنیم، عنوان کرد:
حقوق معلولان در حوزه شهری یکی از مباحثی است که علی رغم اهمیت حساسیت آن شاید در سال های اخیر به آن توجه چندانی نشده است، و یکی از شایع ‌ترین موارد تبعیض نسبت به معلولین، محروم ماندن آنان از مفهوم حقوق شهروندی است.
شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: حقوق معلولان در حوزه مدیریت شهری یکی از بارزترین نیازهای یک جامعه است و چنانچه در حوزه شهرسازی به مسائلی چون تردد ایمن این قشر مهم در جامعه و… توجه نشود به گوشه نشینی هرچه بیشتر این قشر دامن میزند از این رو قطعا تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا نیازهای معلولان در شهر توجه شود.
وی یادآور شد: مدیریت شهری زرین شهر در حد توان تلاش کرده به کمک مرکز توانبخشی شهید مدنی بیاید و با رنگ آمیزی ست ورزشی، کمک های نقدی و…وظیفه خود را در قبال این مجموعه و توانخواهان ان به سرانجام رساند باشد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=842

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.