• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳

طُرفی: بیش از ۱۱۵ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در لنجان فعالیت می‌کنند

  • کد خبر : 83723
  • 23 مرداد 1403 - 13:03
طُرفی: بیش از ۱۱۵ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در لنجان فعالیت می‌کنند
رئیس اداره صمت شهرستان لنجان از فعالیت بیش از ۱۱۵ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در این شهرستان خبر داد.

حسین طُرفی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: صنایع کوچک و متوسط نقش مهمی در ایجاد اشتغال ایفا می‌کنند به‌گونه‌ای که بررسی‌ها نشان می‌دهد که اینگونه صنایع از طریق چهار کانال کارآفرینی، نورآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت در نهایت ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد جهانی تاثیر گذار هستند.

وی افزود:صنایع کوچک و متوسط که در همه بخشها از جمله صنعت و معدن،‌ کشاورزی، خدمات و بازرگانی فعال هستند با ایجاد اشتغال،‌ درآمدزایی،‌ توزیع مناسب ثروت و افزایش تولید ناخالص داخلی در جهت رشد و پیشرفت کشور و کاهش فقر نقش آفرینی می کنند.

رئیس اداره صمت شهرستان لنجان تصریح کرد: توسعه کسب و کارهای کوچک، رویکرد مهمی در کشورهای مختلف محسوب می شود چون این واحدها به طور مستقیم و غیرمستقیم در کارآفرینی، اشتغالزایی و تولید نقش دارند و هر کشوری بنا بر مقتضیات و شرایط خود تعاریف و استانداردهای مختلفی از صنایع کوچک و متوسط دارد و عموما مهم‌ترین و معمول‌ترین شاخص برای تعریف اندازه بنگاه‌های کوچک و متوسط، تعداد کارکنان این بنگاه‌هاست که اغلب از یک تا ۵۰۰ نفر را شامل می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱۵ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در این شهرستان فعالیت دارند و در این واحد‌های صنعتی بیش از ۲۳ هزار نفر  مشغول به کار هستند.

طرفی عنوان کرد: با توسعه این واحد‌های صنعتی زمینه اشتغال پنج هزارنفر به طور مستقیم و غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به دغدغه کارآفرینان و فعالان صنعتی بیان کرد: همراهی نکردن بانک‌های عامل برای تامین نقدینگی و کمبود زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی از مهمترین مشکلات این واحد‌های صنعتی به‌شمار می‌آید.

رئیس اداره صمت شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۱۰ پرونده ارائه تسهیلات به ارزش هشت هزار میلیارد ریال برای احداث و توسعه صنایع کوچک و متوسط در بانک‌های عامل شهرستان لنجان تشکیل شده که متاسفانه تاکنون اقدام موثری برای پرداخت صورت نگرفته است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=83723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.