• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳

توسعه آرامستان‌ فولادشهر بر مبنای اصول شهرسازی

  • کد خبر : 83677
  • 23 مرداد 1403 - 7:34
توسعه آرامستان‌ فولادشهر بر مبنای اصول شهرسازی
شهردار فولادشهر گفت: در دوره ششم مدیریت شهری، اقدامات شایسته‌ای در راستای توسعه و بهسازی زیرساخت‌های آرامستان شهر فولادشهر در عرصه‌های مختلف فرهنگی و عمرانی صورت گرفته است.

حسین ایزدی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: شهر موجودی زنده به‌شمار می‌آید و همانگونه که احداث و رسیدگی به معابر و پارک‌های محله‌ای یکی از نیازهای شهر به‌شمار می‌آید برنامه‌ریزی برای دفن متناسب اموات نیز یکی از الزاماتی است که باید به آن توجه جدی داشت.

وی افزود: در قانون جامع شهرسازی و معماری کشور و همچنین در مبحث حقوق و مقررات شهرسازی، احداث غسالخانه‌ها و گورستان‌ها جزو الزامات مدیریت شهری به‌شمار می‌آید از این رو مدیریت شهری در تلاش بوده فضاسازی و منظر آرامستان این شهر متناسب با مباحث شهرسازی و ارزش‌های اسلامی و باورهای دینی باشد.

شهردار فولادشهر تصریح کرد: در دوره ششم مدیریت شهری، اقدامات شایسته‌ای در راستای توسعه و بهسازی زیرساخت‌های آرامستان شهر فولادشهر در عرصه‌های مختلف فرهنگی و عمرانی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برای شهر فولادشهر به عنوان یک شهر فرهنگی و دارای ایثارگران، نخبگان و هنرمندان ضرورت داشت که در آرامستان شهر قطعه‌ای ویژه به نام قطه ایثارگران و نام‌آوران اختصاص داده شود که این مهم به مرحله اجرا رسید.

ایزدی گفت : با توجه به برگزاری مراسم و زیارت اهل قبور در ایام پایان هفته تلاش شد همه کمبودها و مواردی که نیاز است بررسی و اقدامات لازم انجام پذیرد تا شهروندان و صاحبان عزا در مواقع حضور احساس کمبود نکرده و با آرامش خاطر مراسم خود را برگزار کنند.

وی با اشاره به تجهیز ، بهسازی و زیبا سازی آرامستان فولادشهر یادآور شد: بهسازی و اصلاح ورودی و خروجی گلستان حمزه سیدالشهدا فولادشهر، زیباسازی، توسعه فضای سبز، احداث سرویس بهداشتی و آبخوری‌ از جمله اقدامات صورت گرفته در این مجموعه به‌شمار می‌آید.

شهردار فولادشهر عنوان کرد: در راستای توسعه گلستان حمزه سیدالشهدا فولادشهر، براساس تدابیر اتخاذ شده چهار قطعه زمین با مساحت قابل توجه در ضلع غربی این مجموعه در نظر گرفته شد و با احداث معابر استاندارد و پارکینگ مناسب نیاز امروز و آینده شهر تامین شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ازدحام جمعیت بازماندگان متوفیان در روزهای پایانی هفته و استفاده برخی از آنان از سیستم صوتی، صندلی، مداح و… برای برگزاری برخی از مناسک و آداب سوگواری بزودی سالن حسینیه گلستان حمزه سیدالشهدا فولادشهر تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید تا مراسمات مربوط به ترحیم علاوه بر ساماندهی، در مکانی درخور شان شهروندان برگزار شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=83677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.