• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

یکی از اولویت‌های شهرداری زرین شهر تهیه و تصویب طرح تفصیلی است

  • کد خبر : 83500
  • 22 مرداد 1403 - 2:45
یکی از اولویت‌های شهرداری زرین شهر تهیه و تصویب طرح تفصیلی است
شهردار زرین شهر گفت: در حال حاضر با حمایت فرمانداری پیگیر رفع نواقص طرح تفصیلی از سوی استانداری و کمیسیون‌های مربوطه هستیم و امیدواریم تا پایان سال این مهم به سرانجام برسد.

حسین اسماعیلی احمدی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، با بیان اینکه طرح جامع با هدف تنظیم و اجرای دقیق ضوابط علمی شهرسازی، تهیه می‌شود اظهار کرد: طرح‌های توسعه شهری نقش بسیار موثری را در تحقق چشم انداز توسعه اقتصادی، اجتماعی و دیگر عرصه‌های شهری ایفا می‌کند برهمین اساس محتوای طرح‌های جامع و تفصیلی متشکل از سیاست‌ها، داده‌محوری، پوشش و فراگیری، نوآوری و مشارکت‌محوری هستند.

وی با بیان اینکه از آخرین بازنگری طرح جامع زرین شهر بیش از ۱۷ سال گذشته است، افزود: اواخر سال ۱۴۰۰ و در دوره ششم طرح جامع زرین شهر ابلاغ شد که معایب این طرح مشخص شد و درخواست انجام مطالعات جدید را بر روی شاخص جمعیت داشتیم حال آنکه چنانچه قرار بود اداره راه و شهرسازی طرح تفصیلی این شهر را نیز تهیه و تدوین کند بسیار زمان بر بود.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه طرح تفصیلی اساس برنامه ریزی و طراحی شهری است، تصریح کرد: طرح تفصیلی، طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن‌ها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و… در آن تعیین می‌شود و نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های شهرداری زرین شهر تهیه و تصویب طرح تفصیلی است، ادامه داد: ملاک عمل شهرداری در حوزه شهرسازی و معماری طرح تفصیلی بوده و با توجه به اهمیت تهیه و تدوین این طرح با مصوبه شورای اسلامی زرین شهر طرح تهیه و تدوین در دستور کار شهرداری قرار گرفت که با پیشرفت خوبی روبه رو است.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: طرح تفصیلی به جزئیات پرداخته و کاربری‌های تجاری، فرهنگی و… بر اساس رشد جمعیت تهیه می‌شود تا به یک ترسیم دقیق دست یافته و خواسته‌های مجموعه شهری را برآورده کند و باید گفت نواقصی که در شهر وجود دارد با طرح تفصیلی مرتفع خواهد شد.

وی بیان کرد: امروز مجموعه مدیریت شهری زرین شهر به لحاظ شناخت مسائل درک بسیار خوبی دارد، همچنین مجموعه معاونت‌ها با این مفاهیم آشنایی دارند.

شهردار زرین شهر عنوان کرد: در حال حاضر با حمایت فرمانداری پیگیر رفع نواقص طرح تفصیلی از سوی استانداری و کمیسیون‌های مربوطه هستیم و امیدواریم تا پایان سال این مهم به سرانجام برسد.

وی عنوان کرد: تهیه و تصویب این طرح می‌تواند باعث توسعه و آبادانی خطه طلایی ایران در بخش‌های مختلف همچون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … شود و از سوی دیگر زمینه افزایش میزان کارآیی تاسیسات و تجهیزات شهری، استفاده مناسب از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های فیزیکی، انسانی و مالی را در راستای پایداری و تامین فضای لازم برای توسعه آینده شهر محقق کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=83500

نوشته های مشابه

26شهریور
ضرورت راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی در زرین‌شهر
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی در زرین‌شهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.