• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳

مقام سابق ژاپنی: امکان تجزیه شدن اوکراین وجود دارد

  • کد خبر : 83483
  • 02 مرداد 1403 - 0:27
مقام سابق ژاپنی: امکان تجزیه شدن اوکراین وجود دارد
«کازوهیکو توگو» رئیس سابق اداره اروپا و آسیا در وزارت امور خارجه ژاپن تاکید کرد که اگر مذاکرات صلح انجام نشود، اوکراین ممکن است تجزیه شده و به سه بخش تقسیم شود.

به گزارش نبض وطن به نقل از راشا تودی، رئیس سابق اداره اروپا و آسیا در وزارت امور خارجه ژاپن با اشاره به اینکه روسیه در سه ماه آینده ممکن است بخش‌های زیادی از اوکراین را تصرف کند، هشدار داد: در صورتی که این اتفاق رخ دهد، اوکراین ممکن است تجزیه شده و به سه بخش تقسیم شود.

توگو در ادامه با بیان اینکه امکان تقسیم شدن اوکراین به سه بخش به دلیل امتناع ایالات متحده و انگلیس از مذاکره با روسیه در مورد جنگ میان مسکو و کی‌یف وجود دارد، تاکید کرد: در صورت تحقق این سناریو، بخش شرقی اوکراین به فدراسیون روسیه و بخش غربی آن به اروپای غربی خواهد پیوست و در قسمت مرکزی هم یک اوکراین کوچک به پایتختی کی‌یف باقی خواهد ماند.

رئیس سابق اداره اروپا و آسیا در وزارت امور خارجه ژاپن در ادامه با اشاره به پیشنهاد صلح ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پیشنهاد صلح پوتین را غیرقابل قبول دانسته و صلحی را مورد قبول می‌‎دانند که در آن مرزهای ۱۹۹۱ اوکراین به رسمیت شناخته شده باشد اما تحقیق چنین چیزی محال است.

دیپلمات سابق ژاپن با تاکید بر اینکه در حال حاضر اوکراین و حامیان غربی آن باید پیشنهاد صلح رئیس جمهور روسیه را جدی گرفته و نباید فرصت مذاکره را از دست بدهند، خاطرنشان کرد: اگر صحبت از تقسیم اوکراین به سه بخش باشد، وضعیت و شرایطی که پوتین اکنون در پیشنهاد صلح خود مطرح کرده است، در آینده رویایی شیرین ولی دست‌نیافتنی به نظر خواهد رسید.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=83483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.