• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳

اولین رویداد گردشگری شهرستان لنجان در تقویم رویدادهای گردشگری ملی به ثبت رسید

  • کد خبر : 83439
  • 21 مرداد 1403 - 19:19
اولین رویداد گردشگری شهرستان لنجان در تقویم رویدادهای گردشگری ملی به ثبت رسید
رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لنجان از ثبت "جشنواره به باغبادران " به عنوان اولین رویداد گردشگری شهرستان لنجان در تقویم رویدادهای گردشگری ملی خبر داد.

احمد فتحی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: حضور گردشگران در هر منطقه وابسته به عوامل متعددی است که از آن جمله می توان به تعدد جاذبه های طبیعی و تاریخی و همچنین تنوع و کیفیت رویدادهای گردشگری آن منطقه اشارهکرد.

وی افزود:  شهرستان لنجان با دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی متعدد هر ساله پذیرای خیل گردشگران در مقیاس ملی و استانی بوده است.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لنجان تصریح کرد:  در این میان اداره میراث فرهنگی لنجان تلاش کرده است تا رویدادهای گردشگری شهرستان را در مقیاس ملی معرفی کرده و زمینه حضور هدفمند گردشگران در این شهرستان را فراهم کند.

وی ادامه داد: در این راستا با همکاری شهرداری و شورای اسلامی باغبادران،ثبت “جشنواره به باغبادران ” در تقویم رویدادهای گردشگری ملی به عنوان اولین رویداد گردشگری ثبت شده شهرستان انجام شد که از جنبه های متعددی حائز اهمیت است.

فتحی اضافه کرد: این رویداد به عنوان اولین رویداد ثبتی شهرستان لنجان در تقویم رویدادهای گردشگری ملی قرار گرفته و شهر باغبادران که به عنوان شهر اولین ها در شهرستان لنجان شناخته شده است، این‌بار نیز پیشتاز یک اقدام فرهنگی در شهرستان لنجان می باشد.

وی عنوان کرد: برگزاری منظم و هدفمند “جشنواره به باغبادران” می تواند زمینه ساز رونق گردشگری کشاورزی در این شهر باشد و باغداران این شهر از مزایای این نوع گردشگری بهره مند شوند.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لنجان تصریح کرد: از سوی دیگر وفور استقبال از جاذبه های طبیعی در باغبادران باعث شده تا شهروندان بعضا شاهد رفتارهای ناهنجار از طرف گردشگران باشند که برگزاری رویدادهایی مانند “جشنواره به باغبادران”می تواند زمینه ساماندهی و هدفمند سازی حضور گردشگران‌را فراهم‌ کرده و از تبعات گردشگری بدون هدف در این شهر بکاهد.

وی افزود: اتکاء این جشنواره بر میوه بِه و محصولات مرتبط با آن‌ می‌تواند زمینه ساز رونق کشاورزی و ایجاد صنایع وابسته و تبدیلی در این شهر باشد.

فتحی گفت: بِه باغبادران که در شهرهای دیگر و‌تحت‌ عناوینی غیر از بِه باغبادران به فروش می رسیدند اما، اکنون بدون واسطه و تحت برند باغبادران به خریداران عرضه می شود و تبدیل به یکی از عوامل معرفی این شهر شده است و با ثبت این رویداد در مقیاس ملی ، لازم است طرح های بالادستی از قبیل طرح جامع شهری و کاربری اراضی و باغات و سایر طرح های آمایش سرزمینی، تمهیدات لازم برای رونق کاشت ‌و برداشت و‌ ایجاد صنایع تبدیلی میوه به را در نظر گرفته و تدابیر لازم را در این حوزه اتخاذ شود.

وی یادآور شد:  استمرار برگزاری این قبیل رویدادها و معرفی آنها در مقیاس ملی می تواند علاوه بر محاسن اشاره شده باعث رونق اقتصاد پایدار بومی شود و زمینه ساز معرفی داشته های فرهنگی مردم شهرستان را فراهم‌ کند.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لنجان خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان‌تلاش دارد تا سایر رویدادهای شهرستان را شناسایی و به گردشگران معرفی کرده و در همین راستا از متولیان و مجریان این رویدادها دعوت به همکاری می‌کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=83439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.