• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
رییس سازمان سیما و منظر شهرداری فولادشهر خبر داد:

علف‌زنی بسترهای درختکاری فضای سبز شهر فولادشهر

  • کد خبر : 83217
  • 19 مرداد 1403 - 20:56
علف‌زنی بسترهای درختکاری فضای سبز شهر فولادشهر
رییس سازمان سیما و منظر شهرداری فولادشهر از اجرای طرح علف‌زنی بسترهای درختکاری فضای سبز با هدف پیشگیری از آتش‌سوزی احتمالی خبر داد.

رضا شمس در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: بوستان‌ها و فضاهای سبز به عنوان فضای عمومی و مشاع شهری شناخته می‌شود که علاوه برتاثیرات متعدد زیست محیطی که در کاهش آلودگی هوا، آلودگی صوتی، تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، تلطیف هوا و جذب گرد وغبار و ایجاد زیبایی‌های بصری شهروندان دارد، نیازهای شهرنشینان را هم از منظر تامین فضاهای فراغتی و بستر ارتباط و تعامل اجتماعی فراهم کرده است.

وی افزود: فضای سبز شهری حاصل زحمات چندین ساله مدیریت شهری و امانتی در اختیار همه بوده از این رو تخریب فضای سبز چه منشأ طبیعی و چه انسانی داشته باشد، یک خطر اکولوژیکی محسوب شده و قطعا خسارت‌های‌ جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.

رییس سازمان سیما و منظر شهرداری فولادشهر تصریح کرد: طرح علف‌زنی بسترهای درختکاری فضای سبز با هدف پیشگیری از آتش‌سوزی احتمالی و سرایت به اراضی بایر به فضای سبز حاشیه‌ای شهر فولادشهر توسط سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری فولاد شهر به مرحله اجرا رسید.

وی عنوان کرد: در این طرح عملیات علف‌تراشی، حذف تنه‌جوش و پاجوش‌های درختان، پاکسازی عرصه‌های بحرانی و حذف سرشاخه‌های خشک درختان در کلیه بوستان‌ها اجرا خواهد شد و در حال حاضر پرسنل خدوم شهرداری در حال پاکسازی رینگ محله آ۴ هستند.

شمس خاطرنشان کرد: رسیدگی به فضاهای سبز همیشه از اولویت‌های مدیریت شهری به شمار می‌رود و امیدواریم این کار همانند سایر اقدامات انجام شده توسط شهرداری مورد استقبال شهروندان قرار گیرد.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=83217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.