• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳

موش‌هایی که سلامت شهر را می‌جوند/طعمه‌گذاری برای امحای حیوانات موذی در زرین شهر آغاز شد

  • کد خبر : 83098
  • 19 مرداد 1403 - 0:56
موش‌هایی که سلامت شهر را می‌جوند/طعمه‌گذاری برای امحای حیوانات موذی در زرین شهر آغاز شد
معاون خدمات شهری شهرداری زرین شهر گفت: طی ماه‌های گذشته طرح طعمه گذاری در زرین شهر به صورت مستمر و بر اساس نیاز و اولویت بندی معابر به مرحله اجرا رسیده است و براساس برنانه‌ریزی‌های صورت گرفته این طرح در نقاط مختلف شهرو براساس ترتیب اولویت اجرا می‌شود.

علیرضا باقری در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن با اشاره به استفاده ازطعمه مسموم برای مبارزه با موش‌ها در شهر، اظهار کرد: طرح طعمه گذاری و امحای حیوانات موذی با استفاده از روش علمی در طعمه گذاری و شناسایی محل تجمع این جانوران در زرین شهر به اجرا رسید.

وی افزود: طی ماه‌های گذشته طرح طعمه گذاری در زرین شهر به صورت مستمر و بر اساس نیاز و اولویت بندی معابر به مرحله اجرا رسیده است و براساس برنانه‌ریزی‌های صورت گرفته این طرح در نقاط مختلف شهرو براساس ترتیب اولویت اجرا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری زرین شهر تصریح کرد: با توجه به اقدامات کارشناسی صورت گرفته امروز میزان استفاده از ماده موثر در طعمه های مسموم قابل قیاس با گذشته نبوده و درحال حاضر این مواد از استاندارد بالایی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: نکته کلیدی در طرح طعمه گذاری، نحوه کارگذاری طعمه است که اگر روش علمی نباشد کارآیی نخواهد داشت و خوشبختانه امروز این مهم براساس روش علمی در زرین شهر به مرحله اجرا می‌رسد.

باقری با اشاره به نقش مؤثر شهروندان در حفظ و ارتقاء بهداشت شهری، عنوان کرد: از شهروندان خواهشمندیم نظافت را رعایت کرده و زباله خارج‌ازنوبت نداشته باشند همچنین مغازه‌های اغذیه‌فروشی شامل رستوران‌ها، فست‌فودها و سایر فروشگاه‌های مواد غذایی با دفع به موقع زباله‌های خود و جلوگیری از ریختن زباله در جداول و معابر در حفظ بهداشت محیط همراه مدیریت شهری باشند چراکه اگر موش‌ها تغذیه شوند، تولیدمثل آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند و رشد بیشتری خواهند داشت و تعداد بیشتری مشاهده می‌شوند.

وی بیان کرد: در صورت پاکیزگی و نبودن زباله در انهار، جداول و معابر شهر، جانواران موذی با کمبود غذا مواجه شده و جمعیتشان کاهش پیدا خواهد کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری زرین شهر خاطرنشان کرد: اکیپ کارشناسان شهرداری زرین شهردر حال فعالیت هستیم و اگر به سامانه ۱۳۷ موردی اعلام شود، در همان روز یا فردای آن روز، اکیپ و کارشناس ما برای اجرای طرح طعمه گذاری و کنترل جمعیت جانوران موذی به موقعیت اعزام خواهند شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=83098

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.