• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳

روز خبرنگار، روز پاسداشت راویان حقایق است

  • کد خبر : 82740
  • 17 مرداد 1403 - 12:28
روز خبرنگار، روز پاسداشت راویان حقایق است
رئیس شورای اسلامی فولادشهر گفت: فرا رسیدن سالروز شهادت مظلومانه محمود صارمی، یادآور رشادت‌ها و مجاهدت‌های زنان و مردانی است که با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ آگاهی بخشی را بر دوش می‌کشند و با توجه به نفوذ گسترده اخبار در لایه‌های مختلف جامعه و به تبع آن، نقش فراوان رسانه‌ها در جهت‌دهی افکار عمومی، می‌توان گفت آینده جامعه را خبرنگاران با پیام‌رسانی درست خواهند نوشت.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، عباس طهماسبی اظهار کرد: امروز رسانه‌ها در راهبری افکار عمومی نقش مهمی را بر عهده دارند و در این میان کار خبرنگاران فوق‌العاده دشوار بوده به‌گونه‌ای که صرفا عشق و علاقه موجب ماندگاری در این حرفه می‌شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران زندگی‌شان را وقف این حرفه کرده‌اند تا لحظات خلق شده در جامعه را ماندگار کنند، افزود: خبرنگاران به عنوان پیشرانان فرهنگ‌سازی در جامعه، همواره چند گام از آنچه در افکار عمومی می‌گذرد جلوتر بوده تا توان هدایت‌گری و جهت‌دهی صحیح به اندیشه‌ها را داشته باشد تا در نهایت چهره‌های نقاب زده دروغ‌پرداز و فریب‌کار را رسوا کنند.

رئیس شورای اسلامی فولادشهر تصریح کرد: نهادها و دستگاه‌های اجرایی مختلف برای انتشار عملکرد و خدمات خود به بازوان توانمند و معتبری چون خبرنگاران نیازمند هستند تا بتوانند پویایی دستگاه‌ها را در ارائه خدمات شایسته به شهروندان به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه امروز نگاه همه خبرنگاران فراتر از کسی است که فقط در مسیر اطلاع‌رسانی حرکت می‌کند، ادامه داد:  خبرنگاران با درایت و ظرافتی که در تهیه اخبار بکار می‌برند، می‌توانند ذهن مخاطبان و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار بدهند از این رو با تمام وجود تلاش می‌کنند حقیقت را در لحظه به لحظه فعالیت خود به نمایش گذاشته و نقد منصفانه، مسئولانه، سازنده و مفید و نقدپذیری را سرلوحه فعالیت خود قرار ‌دهند.

طهماسبی روز خبرنگار را روز پاسداشت راویان حقایق دانست و اضافه کرد: فرا رسیدن سالروز شهادت مظلومانه محمود صارمی، یادآور رشادت‌ها و مجاهدت‌های زنان و مردانی است که با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ آگاهی بخشی را بر دوش می‌کشند و با توجه به نفوذ گسترده اخبار در لایه‌های مختلف جامعه و به تبع آن، نقش فراوان رسانه‌ها در جهت‌دهی افکار عمومی، می‌توان گفت آینده جامعه را خبرنگاران با پیام‌رسانی درست خواهند نوشت.

وی نقش خبرنگاران را در پویایی و زنده نگه داشتن حیات شهری بی بدیل دانست و عنوان کرد: خبرنگاران ضمن بیان و انتقال عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف همچون شهرداری و شورای اسلامی شهر، زبان گویای شهروندان هستند و می‌توانند زمینه گفت و گو و تفاهم را برای حل مشکلات و همچنین مشارکت موثر و فعال شهروندان در برنامه‌های مدیریت شهری را فراهم کنند.

رئیس شورای اسلامی فولادشهر خاطرنشان کرد:  با تلاش‌ خبرنگاران و همفکری و همراهی مستمر آنها با مسئولان و مردم قطعا در مسیر اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و امید آفرینی و در نهایت ساختن ایرانی قوی نتایج قابل قبولی به دست خواهد آمد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=82740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.