• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳

بلینکن: همه طرف‌ها از تشدید تنش خودداری کنند

  • کد خبر : 82619
  • 16 مرداد 1403 - 6:29
بلینکن: همه طرف‌ها از تشدید تنش خودداری کنند
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در پی تجاوز اسرائیل به بیروت و تهران و ترور فواد شکر از فرماندهان حزب الله و نیز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و پاسخ احتمالی تهران و حزب الله به تل آویو با بیان اینکه خاورمیانه لحظه حساسی را می گذراند، گفت: همه طرف ها باید از تشدید تنش خودداری کنند.

به گزارش نبض وطن، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت محلی گفت: « همه طرف ها باید از تشدید تنش خودداری کنند. تشدید تنش در خاورمیانه به نفع کسی نیست. این فقط منجر به درگیری، خشونت و ناامنی بیشتر خواهد شد.»

بلینکن با بیان اینکه خاورمیانه “لحظه حساسی” را پشت سر می گذارد، افزود: «همه طرف‌ها باید برای کاهش تنش‌ها گام‌هایی بردارند.»

وزیر خارجه دولت بایدن در نشستی خبری با «پنی وانگ» وزیر خارجه استرالیا ادامه داد که واشنگتن  به شدت درگیر دیپلماسی تقریباً شبانه روزی، برای کمک به کاهش تنش ها در میان ترس از تدارک حمله تلافی جویانه ایران علیه اسرائیل است.

او تصریح کرد: «ما به شدت در حال استفاده از دیپلماسی هستیم. مهم این است که همه طرف‌ها در خاورمیانه در ساعات و روزهای آینده تصمیمات درستی بگیرند».

وزیر خارجه دولت بایدن در عین حال گفت: دستیابی به آتش‌بس در غزه مهم است. طرفین نباید به دنبال دلیلی برای به تعویق انداختن توافق درباره غزه یا نه گفتن باشند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=82619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.