• امروز : دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳

کشف دوتن چوب بلوط قاچاق در لنجان

  • کد خبر : 82516
  • 15 مرداد 1403 - 19:55
کشف دوتن چوب بلوط قاچاق در لنجان
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان لنجان از کشف بیش از دو تن چوب بلوط قاچاق در این شهرستان خبر داد.

روح الله کاظمی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: جنگل‌ها و مراتع از منابع طبیعی تجدید شونده‌ای هستند که خداوند برای گذران زندگی و استفاده از ظرفیت‌های آن در اختیار انسان‌ها قرار داده و همه مردم وظیفه دارند برای حفظ و نگهداری این نعمت خدادادی تلاش کنند.

وی افزود: این عرصه‌های باارزش تاثیر انکارناپذیری در زندگی انسان‌ها، گیاهان، حیوانات و حتی میکروارگانیسم‌های خاک دارند و نقش آنها در تعادل گردش آب، زیست بوم و مامن گونه‌های جانوری و وحش و حفظ آب و خاک، تولید چوب، تفرج و تفریح، تعادل دما، کاهش گرد و غبار و آلودگی‌های صوتی بر کسی پوشیده نیست.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان لنجان تصریح کرد: نابودی منابع طبیعی به‌ عنوان سرمایه ملی، افزایش آلودگی هوا، وقوع سیل، رانش زمین و پدیده گرد و غبار، صدمه به اقتصاد ملی و اشتغال مولد و از بین رفتن گونه‌های بومی و ارزشمند گیاهی و جانوری و کاهش تنوع زیستی از مهمترین آسیب‌های قاچاق چوب بر پیکره طبیعت است.

وی ادامه داد: در راستای برخورد قاطعانه با پدیده مهلک و شوم قاچاق به خصوص قاچاق منابع ملی  دو هزار  و ۶۰ کیلوگرم چوب بلوط قاچاق در شهرستان کشف و ضبط شد.

کاظمی اضافه کرد: چوب‌های کشف شده از طریق سه دستگاه خودرو در حال حمل به شهرستان لنجان بودند که عوامل انتظامی شهرستان این خودروها را متوقف کرده و پرونده متخلفان را برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کردند.

وی عنوان کرد:  حمل چوب وزغال جنگلی طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و حمایت از جنگل ها و مراتع کشور و ماده ۲۵ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز بدون داشتن پروانه حمل ممنوع بوده و با حاملان چوب و زغال جنگلی بدون پروانه برخورد قانونی می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان لنجان از دوستداران طبیعت درخواست نکرد هرگونه قطع درختان جنگلی، حمل چوب و زغال را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره منابع طبیعی اطلاع رسانی دهند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=82516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.