• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

بودجه ۹۹ شهرداری زرین شهر تقدیم شورای اسلامی شهر شد

  • کد خبر : 825
  • 08 بهمن 1398 - 0:43
شهردار زرین شهر گفت: بودجه 99 شهرداری زرین شهر 51 میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به بودجه سال جاری ، 13.5 درصد افزایش داشته است و 19.5 میلیارد تومان آن که 38 درصد از بودجه سال 99 به شمار می آید به هزینه های جاری اختصاص یافته است.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی در نشست با اعضاء شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه فرآیند تدوین برنامه و بودجه سال ۹۹ از ماه ها قبل با ابلاغ به معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر آغاز شد اظهار کرد: بررسی درآمد شهرداری، تعیین شاخص‌ها و سیاست‌های تدوین بودجه در جلسات مختلف کارشناسی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: اولین ویژگی حائز اهمیت در بودجه سال ۹۹ شهرداری زرین شهر، تغییر ساختاری بودجه ریزی در شهرداری بر اساس ابلاغ سازمان شهرداری‌ها به شهرداری های کشور است که این اقدام گام مثبتی در راستای استقرار بودجه ریزی عملکردی در شهرداری ها به شمار می آید.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: البته این روند بودجه نویسی از ابتدای دوره پنجم مدیریت شهری زرین شهر مورد توجه قرار گرفت چراکه حسن این نوع بودجه نویسی براساس بررسی عملکرد ۵ ساله گذشته شهرداری بوده و برهمین اساس بودجه سال های ۹۷ و ۹۸ شهرداری زرین شهر واقع گرایانه تدوین و به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.
وی ادامه داد: ثمره این نوع بودجه نویسی تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه سال ۹۷ و تحقق ۱۰۲ درصدی بودجه ۱۰ ماهه سال جاری است برهمین اساس می توان گفت یکی از مهمترین ویژگی های برنامه ی مالی سال آینده شهرداری زرین تغییر ساختاری بودجه و یکپارچگی آن است.
وی با بیان اینکه براین باور هستیم باید شهرداری‌ زرین شهر تبدیل به نهادی قدرتمند، بالنده، شکوفا و توانا شود، افزود: شهرداری نهادی است که در پیشانی خدمت‌رسانی به مردم قرار دارد و بیشترین مراجعات را دربین دستگاه‌های حاکم دارند، از این رو تلاش شد بودجه ۹۹ شهرداری زرین شهر در قالب دو سطح راهبردی و عملیاتی تدوین شود.
شهردارزرین شهر عنوان کرد: از کارکنان حوزه ی توسعه مدیریت و منابع شهرداری که با برنامه‌ریزی و استفاده از فناوری‌ها و شاخص‌های بودجه ریزی نوین و بر اساس ابلاغ وزارت کشور بودجه زرین شهر را تدوین کردند، قدردانی می‌کنم.
وی یادآور شد:باید توجه داشت بودجه سال ۹۸ شهرداری زرین شهر نیز در شرایطی خاص تدوین شد و سعی داشتیم این بودجه به خوبی، محقق شود و خوشبختانه تا به امروز براساس برنامه‌ریزی های انجام شده پیش رفته ایم و امیدواریم این روند در سال ۹۹ نیز به خوبی ادامه یابد.
محمدی افزود: اشکال واقعی نبودن بودجه شهرداری در هزینه کرد و اجرای پروژه های عمرانی خود را نشان می داد و برهمین اساس در سال های گذشته همواره شاهد کسری بودجه، دیون و… در شهرداری ها بودیم اما این روند براساس تعهدی شدن بودجه ۹۹ اصلاح خواهد شد هرچند این نوع بودجه نویسی نیز نقدهایی را به همراه داشته است.
وی تصریح کرد: بودجه ۹۹ شهرداری زرین شهر ۵۱ میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به بودجه سال جاری ، ۱۳.۵ درصد افزایش داشته است و ۱۹.۵ میلیارد تومان آن که ۳۸ درصد از بودجه سال ۹۹ به شمار می آید به هزینه های جاری اختصاص یافته است.
شهردار زرین شهر ادامه داد: با نگاهی گذرا به ماده ۶۸ شهرداری ها می توانند ۶۰ درصد بودجه خود را جاری و ۴۰ درصد آن را عمرانی تدوین کنند اما در بودجه شهرداری زرین شهر این روند معکوس بوده و ۳۱.۵ میلیارد تومان بودجه سال ۹۹ این شهرداری که ۶۲ درصد از بودجه بوده به مباحث عمرانی اختصاص یافته است.
وی تمرکز بر روی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و پاسداری از سرمایه‌های شهر را یکی دیگر از سیاست های مدیریت شهری در دوره پنجم دانست و اضافه کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام و پرداخت دیون از جمله سر فصل های بودجه عمرانی شهرداری زرین شهر در سال ۹۹ به شمار می آید به گونه ای که ۱۵ درصد از رقم بودجه عمرانی به دیون باید اختصاص یافته و باید توجه داشت درشش ماه اول سال جاری بالغ بر ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان دیون پرداخت شد و نکته حائز اهمیت آن است که در دستور العمل بودجه نویسی ابلاغ شده به این مسئله هویت بخشیده شده است.
محمدی عنوان کرد: تکمیل پروژه های احداث ادامه خیابان فردوسی، بلوار خلیج فارس، ایستگاه دوم اتش نشانی و خدمات ایمنی، شهرک مشاغل شهری، نگارخانه و … که از جمله پروژه های نیمه تمام شهرداری به شمار می آیند در سال ۹۹ مورد توجه قرار گرفته تا به بهره برداری رسیده و تقدیم شهروندان شوند.
وی خاطرنشان کرد: پروژه هایی مانند مجموعه فرهنگی ورزشی امام رضا (ع) و خانه کشتی که در مرحله آزادسازی قرار دارد نیز ادامه خواهد یافت تا در نهایت بتوانیم درفاز اجرا وارد شویم از طرفی پیگیر مباحث سرمایه گذاری در پروژه پارک سوار هستیم تا این پروژه نیز به بهره برداری برسد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=825

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.