• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

بودجه ۹۹ شهرداری زرین شهر، بودجه ای عملیاتی و تعهدی است

  • کد خبر : 824
  • 08 بهمن 1398 - 0:44
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر گفت:بودجه شهرداری در جلسات متعدد با حضور شهردار، معاونان و مدیران ادارات مختلف شهرداری زرین شهر به طور دقیق کارشناسی تهیه و تدوین شد به گونه ای که اعداد استخراج شده بر مبنای میانگین رشد 5 ساله محاسبه شده است.

علیرضا سودایی در جلسه تقدیم لایحه بودجه به شورای اسلامی زرین شهر اظهار کرد: بودجه برنامه جامع مالی است که کلیه عملیات،فرآیندها و اقدامات مالی که شهرداری در حوزه مالی در طول یکسال انجام می دهد را برنامه ریزی می کند و بر همین اساس به روش های مختلف تدوین می شود.
وی افزود: به موجب ماده ۲۵ آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها، بودجه شهرداری باید براساس برنامه‌ها، وظایف و فعالیت‌های مختلف و هزینه هریک از آنها تنظیم شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر تصریح کرد: طبق دستورالعمل جدید وزارت کشور، ساختار بودجه ۱۳۹۹ شهرداری ها از سوی سازمان شهرداری‌ها تغییر کرده است برهمین اساس با تشکیل جلسات تخصصی با روسای ادارات مختلف شهرداری زرین شهر دستورات وزارت کشور در تدوین بودجه اعمال شد.
وی با بیان اینکه اهداف استراتژیک و راهبردی شهرداری برمبنای اقتصاد مقاومتی در تدوین بودجه سال ۱۳۹۹ لحاظ شده است، ادامه داد: در دستورالعمل جدید وزارت کشور علاوه بر موضوعات اساسی و قوانین مرتبط با بودجه‌ریزی، حرکت به سمت بودجه‌ریزی عملیاتی در شهرداری با اصلاح نظام درآمدی و کدگذاری بودجه‌ای، ارائه طبقه‌بندی های جدید بودجه‌ای با رویکرد شفافیت مالی و پاسخگویی بیشتر، نحوه هزینه‌کرد اعتبارات عمومی و اختصاصی مورد توجه قرار گرفته است.
سودایی اضافه کرد:باید توجه داشت رعایت مفاد این دستورالعمل در تهیه و تدوین لایحه پیشنهادی بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری‌های سراسر کشور لازم الاجرا بود از این رو شهرداری زرین شهر که از ابتدای دوره پنجم مدیریت شهری به سمت تدوین بودجه شهرداری به صورت واقع گرایانه حرکت کرده بود تمهیدات لازم را به منظور تغییرسیستم‌های بودجه‌ای خود بر اساس مفاد دستورالعمل یاد شده انجام داد.
وی عنوان کرد: در بودجه ۱۳۹۹ شهرداری زرین شهر به مباحث و ضوابط مهم در برآورد درآمدها و هزینه‌ها، برنامه ریزی جهت پرداخت بدهی‌های قطعی شده سنواتی شهرداری و همچنین رعایت مفاد دستورالعمل‌ خزانه داری و شیوه نامه کمیته تخصیص اعتبار در اجرای بودجه و نظارت بر عملکرد آن مورد توجه قرار گرفته است.
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر بودجه ۱۳۹۹ شهرداری زرین شهر را بودجه ای عملیاتی و تعهدی دانست و خاطرنشان کرد: تدوین بودجه نقدی در سال های اخیر شهرداری ها را در اجرای بسیاری از برنامه های خود با شکست روبه رو کرد وعلت بیشتر بدهی شهرداری ها نیز شیوه تدوین اشتباه بودجه نقدی بود و قطعا با روش جدید تدوین بودجه تا چند سال آینده شهرداری ها از وضعیتی که دچار ان هستند خارج خواهند شد.
وی یادآور شد: بودجه شهرداری در جلسات متعدد با حضور شهردار، معاونان و مدیران ادارات مختلف شهرداری زرین شهر به طور دقیق کارشناسی تهیه و تدوین شد به گونه ای که اعداد استخراج شده بر مبنای میانگین رشد ۵ ساله محاسبه شده است.
سودایی قابل سنجش بودن عملکرد شهرداری زرین شهر را از مهمترین ویژگی های بودجه سال آینده دانست و افزود: در ادامه این مسیر کمیته تخصیص اعتبارات در شهرداری زرین شهر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد تا به صورت دوره ای سه ماهه و همچنین هر ۱۵ روز یکبار پیشرفت مالی بودجه را بررسی کرده و کدهای هزینه ای و درآمدی را مورد بررسی قرار دهد.
وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ هر پروژه همزمان با پیشرفت فیزیکی باید اعتبار ریالی آن نیز تامین شود و این روش سبب خواهد شد برای شهرداری دیون و بدهی ایجاد نشود البته این روند از دو سال پیش در شهرداری زرین شهر اجرایی شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر اضافه کرد: براساس ابلاغ وزارت کشور شهرداری ها مکلف به اتمام پروژه های نیمه تمام شده اند از این رو چنانچه قرار باشد پروژه جدیدی تعریف شود باید مشخص باشد اعتبار آن از کدام محل تامین خواهد شد و تخصیص انجام خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه سال ۹۹ از لحاظ تأمین منابع مالی شهرداری ها شرایط سختی را پیش رو خواهند داشت، عنوان کرد: سهم عوارض آلایندگی در بودجه شهرداری زرین شهر ۱۵ درصد و عوارض ارزش افزوده ۲۳ درصد بوده از طرفی فروش اموال غیر منقول ۲۰ درصد بودجه را به خود اختصاص داده و این درحالیست که سهم درآمدهای محلی و پایدار ۴۲ درصد سهم بودجه است.
سودایی درپایان خاطرنشان کرد: برخلاف دستگاه‌های دیگر، شهرداری‌ها بودجه مصوب را خودشان تامین و هزینه می‌کنند و قرار است کارکنان شهرداری زرین شهر با حرکت جهادی خود همچون دو سال گذشته در طول سال آینده بودجه ۹۹ را بصورت ۱۰۰ درصد محقق کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=824

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.