• امروز : دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳

اجرای حکم قلع و قمع ٢ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی لنجان

  • کد خبر : 81801
  • 12 مرداد 1403 - 20:52
اجرای حکم قلع و قمع ٢ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی لنجان
رئیس جهادکشاورزی شهرستان لنجان قلع و قمع ٢ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی طبق ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

مهدی محضری در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن با بیان اینکه درخصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد، اظهار کرد: طی بازدید به عمل آمده توسط کارشناسان اُمور اراضی جهاد کشاورزی از اراضی شهرستان لنجان با هدف حفظ و صیانت از عرصه‌های کشاورزی و استمرار تولید، ۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح ۴۰۰۰ متر مربع بنا و مستحدثات در زمین‌های کشاورزی شهرستان شناسایی شدند.

وی افزود: هر گونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی، غیر قانونی بوده از این رو طبق ماده سه قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی دو تغییر کاربری شناسایی شده تخریب شدند.

تصریح کرد: مالکین اراضی کشاورزی قبل از هر گونه اقدام برای تغییر کاربری اراضی خود برای دریافت مشاوره و مجوزهای قانونی باید به جهاد کشاورزی مراجعه کنند تا مجوزهای لازم را اخذ کنند و باید به این نکته توجه داشت که جریمه نقدی و تخریب بنا و در برخی موارد محکومیت به حبس از مجازات‌های در نظر گرفته شده برای ساخت و سازهای غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی نقش بسزایی در تضمین امنیت غذایی و صیانت از زمین‌های زراعی و باغی دارد، عنوان کرد: قانون ظرفیت‌های متعددی را برای برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در نظر گرفته است، و یکی از ظرفیت‌ها در مواردی است که بنایی تکمیل شده که در این مورد با طرح شکایت از سوی جهاد کشاورزی، حکم قضایی برای تخریب بنای غیرمجاز صادر و برای متخلفان مجازات در نظر گرفته می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=81801

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.