• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

مسئولان تکلیف اراضی موقوفه ورنامخواست را مشخص کنند

  • کد خبر : 813
  • 09 دی 1398 - 12:04
شهردار ورنامخواست گفت: مسئله قابل توجه آن است که طرفین دعوی یعنی سازمان‌های ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه عقیده دارند که حدود اربعه مندرج در وقف‌نامه شامل بخش‌های مسکونی شهر نمی‌شود و فقط اراضی زراعی مشمول وقف‌نامه است، اما متاسفانه کسی جرات بیان حرف آخر را ندارد.

به گزارش نبض وطن، علیرضا اطهری‌فر با اشاره به آخرین وضعیت پرونده موقوفه بودن بخشی از اراضی شهر ورنامخواست، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی شهرداری ورنامخواست و توسعه و رونق اقتصادی این شهر، اعلام موقوفه بودن بخشی از اراضی مسکونی شهری است.
وی افزود: موضوع موقوفه بودن اراضی شهر ورنامخواست چالش های بسیاری را برای شهروندان به همراه داشته و با توجه به اهمیت موضوع بیش از دوسال است، که در این خصوص وقت گذاری و جلسات کارشناسی بسیاری برگزار شده است، چراکه این مهم پروژه ای حقوقی، ثبتی و وقفی بسیار پیچیده به شمار می آید.
شهردار ورنامخواست تصریح کرد: بررسی‌های کارشناسی بسیاری بر موقعیت جغرافیایی، اسناد و اظهارنامه‌های موجود در خصوص وضعیت فعلی اراضی شهری ورنامخواست انجام شده و کارشناسان ادارت اوقاف و امور خیریه، ثبت اسناد و املاک و… از موقعیت و وضعیت اراضی این شهر که مورد ادعای طرح موقوفه بودن است، بازدید کرده اند.
وی با بیان اینکه صدور پروانه ساخت برای اراضی بدون سند غیرقانونی است، ادامه داد: مشکل موقوفه بودن شهر ورنامخواست مانعی بزرگ بر سر راه شهروندان برای اخذ سند ثبتی است و واقیعت موضوع آن بوده که سابقه پرونده مشکل موقوفه بودن اراضی شهر به حدود ۸۷ سال پیش باز می گردد و با توجه به اینکه کارهای ثبتی نیز زمانبر و پیچیده است این مسئله سبب شده مردم از دریافت تسهیلات بانکی و… محروم بمانند.
اطهری فر اضافه کرد: اگر قرار باشد موضوع را بصورت شفاف بیان کنیم باید گفت متاسفانه جرات حل این پرونده وجود نداشته و جسارتی که یک مدیر در جایگاه قانونی خود می تواند همراه با تمکین از قانون انجام دهد در این پرونده دیده نمی شود.
وی عنوان کرد:مسئله قابل توجه آن بوده که طرفین دعوی که اداره ثبت و اوقاف می باشند براین باور هستند که حدود اربعه مندرج در این وقف نامه شامل حال بخش های مسکونی شهر نمی شود و فقط اراضی زراعی جزء این وقف نامه است اما متاسفانه کسی جرات بیان حرف آخر را ندارد.
شهردار ورنامخواست با اشاره به اهمیت پایبندی و قداست خاص وقف، گفت: پرونده موقوفه بودن اراضی شهر ورنامخواست همچون سکه دو رو بوده اما باید به این مهم اندیشید که چنانچه حقی از مردم ضایع شود و این وقفنامه شامل حال اراضی مسکونی نشده باشد قطعا مسئولیت سنگینی را بر دوش مسئول امر خواهد داشت از این رو باید مشکل ادعای موقوفه بودن اراضی شهری ورنامخواست به سرعت رفع و حق مردم استیفا شود.
وی خاطرنشان کرد: آخرین جلسه ای که در این خصوص با حضور رئیس شوراری اسلامی شهر ورنامخواست و روسای ادارات اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد شهرستان در دفتر رئیس دادگستری این شهرستان برگزار شد و ساعت ها بطول انجامید مقرر شد تقسیم بندی کارها انجام شده، مسائل بصورت کارشناسی بررسی و در روزهای آتی جلسه ای دیگر برگزار شود تا بتوانیم این مسئله را پیگیری و در نهایت به نتیجه ختم کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=813

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.