• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳

قالیباف: موفقیت دولت جدید را موفقیت خود و نظام می دانیم

  • کد خبر : 81053
  • 09 مرداد 1403 - 16:59
قالیباف: موفقیت دولت جدید را موفقیت خود و نظام می دانیم
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز شروع دوره جدید و پرافتخار از انقلاب اسلامی است، گفت: ما مطابق رهنمود صریح رهبر فرزانه انقلاب موفقیت دولت جدید را موفقیت خود و نظام می‌دانیم و در این راستا تصریحات مکرر رئیس جمهور محترم مبنی بر ضرورت اجماع و انسجام داخلی رعایت سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و اجرای برنامه هفتم پیشرفت کشور بهترین مبنای مشترک برای تفاهم و همکاری محسوب می‌شود.

به گزارش نبض وطن، محمد باقر قالیباف امروز- سه شنبه ۹ مرداد ماه- در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اظهار کرد: با سلام و صلوات به پیشگاه پیامبر اعظم و حضرت بقیه الله (عج) بر مقام شامخ شهدا، امام شهدا و روح شهید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سید شهدای اهل خدمت، شهید رئیسی سلام و درود می فرستم.

وی افزود: همگان دیدند در فرصت زمانی بسیار کوتاه، وفق قانون اساسی در یک انتخابات کاملاً رقابتی و سیاسی در سلامت و امنیت کامل رئیس جمهور کشورمان انتخاب شد. این امر حاکی از ثبات و اقتدار مثال زدنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز شروع یک دوره جدید و پر افتخار از حیات انقلاب اسلامی است. امروز نمایش وحدت کلمه و صدای واحد ایرانیان برای همه دنیا است. اینکه ما ایستاده ایم و بر سر عهدی که بسته ایم خواهیم بود.

وی اضافه کرد: مجلس از همه ابزارها استفاده می‌کند تا از دولت در مسیر دشوار پیش رو حمایت کند.

ما مطابق رهنمود صریح رهبر فرزانه انقلاب، موفقیت دولت جدید را موفقیت خود و نظام می دانیم

وی ادامه داد: ما مطابق رهنمود صریح رهبر فرزانه انقلاب موفقیت دولت جدید را موفقیت خود و نظام می‌دانیم و در این راستا تصریحات مکرر رئیس جمهور محترم مبنی بر ضرورت اجماع و انسجام داخلی رعایت سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و اجرای برنامه هفتم پیشرفت کشور بهترین مبنای مشترک برای تفاهم و همکاری محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در همین راستا مجلس خود را در کنار دولت تعریف می‌کند و اطمینان داریم که در صورت رعایت این اصول از سوی دولت مجلس و دیگر قوا و نهادهای کشور شاهد صدای واحد ایران خواهیم بود که می‌تواند آینده‌ای روشن را برای مردم عزیزمان رقم بزند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم چراغ راه حرکت کشور عقلانیت انقلابی است که مخرج مشترک انقلابی گری و کار آمدی می‌باشد که می‌تواند رفاه مردم و پیشرفت کشور را در فضای عادلانه با تکیه بر مردم و باور به سنت‌های الهی رقم بزند، در این مسیر توجه به تحولات جهانی و داخلی از جمله تغییرات فناوری و نو آوری و تغییر آرایش قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی امری ضروری که باید با چشم اندازی روشن و اراده‌ای استوار جایگاه خود را در نظم نوین جهانی پیدا کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز ما به استقرار یک دولت تراز مبنی بر عقلانیت انقلابی نیازمندیم دولتی که بتواند آرمان‌ها را مبتنی بر واقعیت‌ها دنبال کند و رفاه امید و زندگی و عدالت را برای مردم به ارمغان بیاورد.

وی گفت: تمامی ارکان و قوای کشور باید عظم جدی برای تحول در اداره کشور داشته باشند و در این زمینه با قوه مجریه همراه شوند.

ماجرای غزه رویارویی محور شرافت در برابر محور جنایت است

قالیباف گفت: گسترش صلح و ثبات در منطقه دغدغه اصلی ما بوده و هست و همانطور که در سال‌های گذشته با دیپلماسی فعال و تقویت محور مقاومت برای این منظور همت گماشته‌ایم به این راه مقدس ادامه خواهیم داد، امروز نه تنها مساله اول جهان بلکه مساله اول انسانیت قضیه غزه است، ماجرای غزه رویارویی محور شرافت در برابر محور جنایت است، همه باید مشخص کنند در کدام سمت تاریخ قرار گرفته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته مقابل باند جنایت و در کنار شرافت و انسانیت قرارخواهد داشت، متاسفانه تنش زایی و جنایت علیه بشریت توسط رژیم اشغالگر قدس در نهایت بی رحمی در حال انجام است.

قالیباف اضافه کرد: امروز تاریخ در حساس ترین زمان خود در دفاع از مظلوم وصلح به سر می برد و حمایت آمریکا و مداخلات ناصواب قدرت های غربی مانع حل مساله فلسطین است که باید با واکنش همه کشورهای مسلمان و آزادی خواه روبرو شود.

قالیباف در پایان برای آقای پزشکیان  آرزوی موفقیت کرد و از همه میهمانان داخلی و خارجی و هیات های محترم که دعوت  جمهوری اسلامی را پذیرفتند تشکر کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=81053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.