• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان لنجان:

هویت‌گذاری و پلاک‌کوبی دام در لنجان باید به صورت جدی دنبال شود

  • کد خبر : 81014
  • 09 مرداد 1403 - 13:00
هویت‌گذاری و پلاک‌کوبی دام در لنجان باید به صورت جدی دنبال شود
فرماندار شهرستان لنجان گفت: یکی از راهکارهای مبارزه با پدید قاچاق دام، هویت گذاری و پلاک کوبی دام سبک و سنگین بوده که در دامپروری‌ها و دامداری‌ها و با محوریت جهاد کشاورزی در سطح کشور درحال انجام بوده و با توجه به اهمیت موضوع انتظار می‌رود این مهم به صورت جدی در شهرستان لنجان دنبال شود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علیرضا حسینی ظهر سه‌شنبه در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان لنجان با اشاره به نقش میدان عرضه دام زنده شهرستان لنجان  اظهار کرد: قاچاق کالا در ابعاد مختلف مطرح بوده و مبارزه با این پدیده شوم اقتصادی نیازمند نظارت و برنامه‌ریزی بوده و با توجه به تناسب شرح وظایف خود باید تلاش کند تا این پدیده در شهرستان لنجان مدیریت و جلوگیری شود.

وی افزود: قاچاق دام همواره مورد توجه مسئولان کشور، استان و شهرستان لنجان بوده است چراکه قاچاق دام به کشورهای همسایه چالش‌های متعددی را به همراه داشت از این رو دولت شهید خدمت آیت الله رئیسی عزم خود را  بر حل این چالش که به شکل گسترده در کشور در حال انجام بود جزم کرد و موفقیت‌های خوبی نیز در این راستا به دست آمد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: یکی از راهکارهای مبارزه با پدید قاچاق دام، هویت گذاری و پلاک کوبی دام سبک و سنگین بوده که در دامپروری‌ها و دامداری‌ها و با محوریت جهاد کشاورزی در سطح کشور درحال انجام بوده و با توجه به اهمیت موضوع انتظار می‌رود این مهم به صورت جدی در شهرستان لنجان دنبال شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۷۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در شهرستان لنجان وجود دارد و ضروری است این دام‌ها پلاک کوبی شوند تا ضمن جلوگیری از شیوع بیماری در بین آنها کنترل ورود و خروج دام سبک و سنگین در شهرستان نیز به خوبی انجام گیرد.

حسینی ادامه داد:  جابجایی دام‌های سبک و سنگین بدون داشتن پلاک و کارت تردد ممنوع بوده و انتقال دام های بی‌هویت نیز به صورت دورن و بیرون استانی نیز به منزله قاچاق دام به‌شمار می‌آید که نیروی انتظامی هم در این ارتباط نظارت ویژه ای دارد.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی مراکز استاندارد نگهداری دام در شهرستان لنجان از دیگر مباحث مهم و ضروری به‌شمار می‌آید که باید با برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم در مسیر راه‌اندازی اینگونه فضاها در شهرها و روستاهای شهرستان گام برداشته شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=81014
  • نویسنده : زهرا جعفری

نوشته های مشابه

26شهریور
ضرورت راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی در زرین‌شهر
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی در زرین‌شهر

26شهریور
ظرفیت روستای «خشوییه» برای تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری
دیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان مطح کرد؛

ظرفیت روستای «خشوییه» برای تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.