• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳

انتخاب اعضای کابینه با در نظر گرفتن سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری صورت گیرد

  • کد خبر : 80725
  • 07 مرداد 1403 - 17:10
انتخاب اعضای کابینه با در نظر گرفتن سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری صورت گیرد
انتخاب اعضای کابینه باید با در نظر گرفتن برنامه‌های توسعه ملی و سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری صورت گیرد. این نوع نگاه تضمین می‌کند که تمامی اقدامات و تصمیمات در راستای اهداف بلندمدت کشور انجام می‌شود.

در چند روز اینده دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور محترم کابینه خود را به مجلس معرفی خواهد کرد، کابینه ای که به قول خود دکتر پزشکیان باید کابینه وفاق ملی باشد، برای انتخاب کابینه‌ای که نماد وفاق ملی باشد، قدم اول این است که به چند اصل کلیدی توجه کنیم:

۱. شمولیت و تنوع: باید از افراد متخصص و کارشناس با تجربه از تمامی جناح‌ها و گروه‌های سیاسی در کابینه استفاده کنیم. این رویکرد نه تنها موجب وحدت و همدلی بیشتر می‌شود، بلکه دیدگاه‌ها و راه‌حل‌های متنوعی را برای چالش‌های کشور به ارمغان می‌آورد.

۲. تخصص و تجربه: انتخاب افراد با تخصص و تجربه مرتبط با حوزه‌های مختلف وزارت‌خانه‌ها بسیار مهم است. این امر تضمین می‌کند که افراد منتخب توانایی مدیریت و اجرای برنامه‌های مورد نیاز را دارند.

۳. صداقت و راستگویی: اعضای کابینه باید صادق و راستگو باشند. شفافیت در ارتباطات و عملکردها موجب افزایش اعتماد عمومی و کاهش فساد می‌شود.

۴. مشورت با جناح‌های مختلف: برای انتخاب اعضای کابینه باید با تمامی جناح‌ها و گروه‌های سیاسی مشورت کرد. این اقدام نشان‌دهنده‌ی احترام به نظرات و دیدگاه‌های مختلف است و موجب تقویت وفاق ملی می‌شود.

۵. پیروی از برنامه‌های توسعه ملی و سند چشم‌انداز: انتخاب اعضای کابینه باید با در نظر گرفتن برنامه‌های توسعه ملی و سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری صورت گیرد. این تضمین می‌کند که تمامی اقدامات و تصمیمات در راستای اهداف بلندمدت کشور انجام شود.

با اجرای این اصول، می‌توان امیدوار بود که دولت چهاردهم به سمت عزت و قدرت مطابق با برنامه‌های توسعه ملی حرکت و کشور را به سوی پیشرفت و توسعه پایدار هدایت نماید.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=80725
  • نویسنده : حسام عسگری: فعال رسانه‌ای

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.