• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

شهروندان، سرمایه‌های اجتماعی مدیریت شهری هستند

  • کد خبر : 804
  • 20 آذر 1398 - 19:04
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: برنامه ریزی برای ایجاد انسجام اطلاعاتی در حوزه مدیریت شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین باید از نشست های چهره به چهره مدیریت شهری با شهروندان به خوبی استفاده کرد.

علی سلیمیان در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی زرین شهر با اشاره به نقش برگزاری نشست های چهره به چهره مسئولان با مردم، اظهار کرد: برگزاری دیدارهای مردمی با شهردار و اعضاء شورای اسلامی زرین شهر ثمرات بسیاری را به همراه دارد چراکه در اینگونه نشست ها از همان محله مجموعه‌ای از جوانان فرهیخته،افراد نیک‌اندیش، خیّران پرتلاش و زحمت‌کش که مظهر تلاش برای زندگی بهتر هستند حضور می یابند.
وی افزود: در این جلسات مسائلی را که مردم از محلات شهر بیان می کنند قطعا شنیدنی است و پرداختن به آنها منشأ اثر می شود و این مهم یک غنیمت است چراکه ارائه مسائل و مشکلاتی که مردم از نزدیک لمس کرده اند چراغ راه فعالیت شهرداری برای حل مشکلات خواهد شد و از طرفی مدیران شهری را برای انجام اقدامات لازم آگاه می‌کند.
عضو شورای اسلامی زرین شهر شهروندان را سرمایه‌های اجتماعی مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: به لحاظ گستردگی و تنوع موضوعات مرتبط با مدیریت شهری، استمرار این نشست ها می تواند در آگاه سازی هر چه بیشتر شهروندان از مسائل حوزه مدیریت شهری و در نتیجه ارایه تحلیل های دقیق تر در این عرصه می شود.
وی با بیان اینکه شهرداری تنوع خدمت رسانی گسترده ای دارد و در این راستا همکاری با دستگاه های خدمت رسان از اهمیت ویژه ای برخودار است، اضافه کرد: برنامه ریزی برای ایجاد انسجام اطلاعاتی در حوزه مدیریت شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه اینگونه خدمت رسانی با هزینه کمتر و سرعت بیشتری انجام می شود بنابراین باید از نشست های چهره به چهره به خوبی استفاده کرد و در کنار مدیریت شهری دیگر دستگاه های خدمت رسان حضور یابند چراکه برخی مشکلات در حوزه شهرداری نبوده و باید دستگاه متولی راهکار لازم را ارائه دهد.
سلیمیان با بیان اینکه تاخیر در خدمت رسانی سبب ایجاد فشار روحی و روانی به شهروندان می شود؛ عنوان کرد: قطعاً همراهی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی با مدیریت شهری و همچنین پاسخگویی آنان به شهروندان در کنار افزایش اعتماد مردم، در روند پیشرفت پروژه‌ها نیز بسیار تأثیرگذار است از این رو باید گفت تقویت این تعاملات می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.
وی تاکید کرد:تشکیل جلسات با حضور همگی مسئولان علاوه بر اینکه امکان رسیدگی یکجا به مشکلات مردم را فراهم می کند ، باعث تعامل و اشنایی بیشتر مسئولان ادارات مختلف با یکدیگر شده و زمینه را برای تصمیم گیری جمعی مسئولان و مدیریت یکپارچه شهر فراهم می کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=804

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.