• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳

مقام ارشد نظامی اوکراین: زمان تحویل جنگنده های اف-۱۶ به ما اعلام شده است

  • کد خبر : 79703
  • 03 مرداد 1403 - 20:17
مقام ارشد نظامی اوکراین: زمان تحویل جنگنده های اف-۱۶ به ما اعلام شده است
فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین؛ زمان دقیق تحویل جنگنده های اف-۱۶ از سوی کشورهای غربی به کی‌یف را فاش نکرد ولی تاکید کرد که زمان تحویل نخستین فروند از این جنگنده به آنها اعلام شده است.

به گزارش نبض وطن به نقل از خبرگزاری تاس؛ «الکساندر سیرسکی» امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با روزنامه گاردین انگلیس اظهار داشت: زمان تحویل نخستین جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) را می دانیم.

گاردین نوشت: او به زمان تحویل این جنگنده ها اشاره ای نکرد.

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین خاطرنشان کرد: با پیوستن این هواپیماها به ناوگان جنگنده های اوکراین؛ دفاع هوایی اوکراین برابر حملات روسیه تقویت خواهد شد.

این مقام ارشد نظامی اوکراین معتقد است که تحویل جنگنده های اف-۱۶ مقابله با موشک های کروز پرتاب شده از سوی روسیه و نیز حمله به اهداف زمینی را ممکن خواهد ساخت.

پیشتر یک منبع عالی رتبه نظامی اوکراین گفته بود که کی‌یف انتظار دارد در ماه ژوئن تا ژوئیه (خرداد-مرداد) اولین جنگنده اف-۱۶ را از یکی از متحدان غربی خود دریافت کند.

به گزارش نبض وطن، به نقل از روزنامه استرینتس تایمز، اوکراین به دنبال جنگنده‌های اف-۱۶ ساخت آمریکا برای کمک به مقابله با برتری نیروی هوایی روسیه است.

این منبع نام کشور تامین کننده این جنگنده‌ها را عنوان نکرد. تاکنون دانمارک، هلند، نروژ و بلژیک وعده داده اند که به اوکراین جنگنده اف-۱۶ ارسال کنند.

پیشتر؛ ولودیمیر زلسنکی رییس جمهور اوکراین از عدم تحویل جنگند های اف-۱۶ از سوی کشورهای غربی به اوکراین انتقاد کرده بود.

دیوید آکس کارشناس نظامی آمریکایی در یادداشتی در روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، نوشت: در شرایط کنونی دفاع هوایی اوکراین، روسیه جنگنده‌های اف-۱۶ اهدایی به کی‌یف را به محض ورود به این کشور منهدم خواهد کرد.

سرگئی شویگو وزیر دفاع سابق روسیه نیز پیش تر گفته بود که با استناد به آمار، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه تمام جنگنده‌های اف-۱۶ وعده داده شده به اوکراین را ظرف مدت ۲۰ روز سرنگون خواهند کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=79703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.