• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

لزوم فرهنگسازی در ارتقاء و بهبود فرهنگ ترافیک شهری

  • کد خبر : 793
  • 25 آبان 1398 - 9:54
شهردار زربن شهر گفت: فرهنگ شامل مجموعه‌ای از بایدها و نبایدهایی است که چنانچه هر یک از شهروندان به آن‌ها عمل کنند شاهد افزایش آرامش، نشاط و ایمنی آنان خواهیم بود از این رو مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم نگاهی ویژه به تقویت فرهنگ شهروندی بوده است.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی در نشست با رئیس پلیس راهور شهرستان لنجان با اشاره به اهمیت فرهنگسازی در ارتقاء و بهبود فرهنگ ترافیک شهری اظهار کرد: فرهنگ شامل مجموعه‌ای از بایدها و نبایدهایی است که چنانچه هر یک از شهروندان به آن‌ها عمل کنند شاهد افزایش آرامش، نشاط و ایمنی آنان خواهیم بود از این رو مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم نگاهی ویژه به تقویت فرهنگ شهروندی بوده است.
وی افزود: فرهنگ ترافیک از جمله مسائلی است که در افزایش آرامش شهروندان نقش بسزایی داشته و باید با استفاده از ظرفیت های مختلف همچون ظرفیت هنرمندان،آموزش و پرورش و … در خصوص تقویت آن تلاش ویژه‌ای به عمل آید البته توجه به زیرساخت های مورد نیاز در این حوزه نیز از اهمیت دوچندانی برخوردار است.
شهردار زرین شهرتصریح کرد: خوشبختانه مدیریت شهری ارتباط نزدیک، مستقیم و پیوسته‌ای با پلیس راهور شهرستان دارد و این تعاملات نیز تاثیربسزایی در روان سازی ترافیک شهری داشته و همچنین سبب شده بصورت کارشناسی به حل معضلات ترافیکی شهر پرداخته شود.
وی با اشاره به لزوم فرهنگسازی کاهش سفرهای درون شهری با خودروهای شخصی، ادامه داد: ورود وسایل نقلیه تک سرنشین به خیابان های زرین شهر، طی سال های اخیر خیابان های اصلی این شهر را با گره کور ترافیک و کمبود پارکینگ مواجه کرده و حل این مسئله نیازمند ایجاد پارکینگ در اقصی نقاط شهر است.
محمدی با بیان اینکه باید بگونه ای عمل کرد که شهروندان برای انجام امور روزمره خود بتوانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، اضافه کرد: کمبود پارکینگ قطعا سبب افزایش پارک دوبله در خیابان ها، رعایت نکردن محدودیت پارک، ایجاد پارک های حاشیه ای در داخل کوچه ها و ایجاد مزاحمت برای دیگران و… خواهد شد از این رو شهرداری زرین شهر آمادگی لازم را برای استقبال از سرمایه گذاران جهت احداث پارکینگ در خیابان های پرتردد شهر را در راستای روان سازی ترافیک شهری دارد.
وی عنوان کرد: پس از تامین زیرساخت هایی چون پارکینگ قطعا نیاز است در مسیر فرهنگ استفاده از پارکینگ توسط شهروندان حرکت کنیم.
شهردار زرین شهر با اشاره به مطالبات مردمی درخصوص ساماندهی وضعیت ترافیکی خیابان شیخ بهایی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همت و تعامل مدیریت شهری زرین شهر و پلیس راهور شاهد حل معضل دستفروشان ورودی شهر بودیم و قطعا ادامه این روند سبب ساماندهی مشکلات ترافیکی خیابان شیخ بهایی و رفع سد معبر در این خیابان خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=793

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.