• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳

کوهکن: حق انحصاری انتخاب وزیران و معاونان رییس جمهور با شخص رییس جمهور است

  • کد خبر : 79161
  • 01 مرداد 1403 - 1:38
کوهکن: حق انحصاری انتخاب وزیران و معاونان رییس جمهور با شخص رییس جمهور است
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: حق انحصاری انتخاب وزیران و معاونین رییس جمهور با شخص رییس جمهور است و حق انحصاری دادن یا ندادن رای با مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ، تهدید و تحمیل به هر دو قوه پسندیده نیست و با ساختار قانونی تعیین همکاران رییس جمهور فضای اخلاقی و آرام و دوستانه بهترین بستر برای اعمال صحیح اختیارات است.

محسن کوهکن نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت:
سابق، ظریفی می گفت: این شما هستید که قدر و منزلت و جایگاه خودتان را بالا یا پایین می آورید چون بخش قابل توجهی از قضاوت و تحلیل دیگران از لابلای گفته ها و موضعگیری های شما بدست می اید، اینکه فردی از آحاد مردم از هر قشر و طبقه و قومیتی با نیت خیر برای کشور و مردم افرادی را که بر اساس تشخیص خودش (ولو تشخیص غلط و سطحی) واجد شرایط خدمتگزاری در هر رده ای ببیند اطلاعات خود را به مرجع تصمیم گیر منتقل کند (غیر رسانه ای) بسیار امر پسندیده ای است و قابل ستایش اما اگر نوع طرح موضوع بشکلی غیر مرسوم وجنبه فشار با بستر چانه زنی باشد شک نکنیم نتیجه عکس می دهد .

آقای بهزاد نبوی که یک کهنه کار سیاسی است دو جمله ساده منتهی معنا دار در مورد آقای رییس جمهور محترم منتخب بیان کرد که حتی جوانترهای اصلاحات هم به آن نپرداختند !! و با تعریف و تمجیدهای بدون استدلال به شورای راهبری و باید ها و نباید های ان پرداختند!

این زمان نیز می گذرد و شک نکنید پخته هایی که با دغدغه و نگرانی به کار بعضی شومن ها در معرفی این شورا و تصمیمات آن که متاسفانه فضای آرام کشور را در حال متشنج کردن است (موضعگیری ها بدنبال افاضات آقای ظریف) نظارگر هستند و بر اساس قانون (تفکیک قوا) و رویه معقول تعامل بین دو قوه به این مهم می نگرند و عاقلانه و دلسوزانه موفقیت رییس جمهور را آرزو دارند از ناهموار کردن مسیر منطقی و معقول انتخاب وزرا نگران هستند .

بعضی ها تعریف دوگانه ای از تند روی دارند و نمی تواند این واقعیت را درک کنند که تمام طرفداران این نظام و انقلاب گفتگوی منطقی مبتنی بر اخلاق و با احترام به عقاید دینی اکثریت مردم را می پسندند .

در آستانه تنفیذ و تحلیف صحبت های نمی توانم بگویم ساده لوحانه بلکه باید بگویم مزورانه (شکل بد بینانه آن انجام ماموریت…) رییس شورای راهبردی که عکس العمل هایی را بدنبال داشته و احتمال کشدار شدن آن نیز وجود دارد به صلاح نه شخص آقای دکتر پزشکیان و نه هیچ کس دیگری نیست .

به نظر می رسد سکوت خیر خواهان کشور از هر حزب و دسته گروه جایز نباشد، خواسته صریح و روشن و شفاف ما باید پرهیز از زدن حرف هایی توسط آقای ظریف و ظریف ها با این نوع کلمات باشد ،اگر کسانی فکر می کنند بی توجه به مبانی نظام و دین حرف هایی بزنند و هیچ عکس العملی را انتظار نداشته باشند سخت در اشتباه هستند،اگرچه ساده لوحان شاید در این دام بیفتند اما سیاسیون از نتایج نوع حرف زدنشان بی اطلاع نیستند و شاید بعضاً دنبال انجام ماموریتشان هستند.

در یک کلام حق انحصاری انتخاب وزیران و معاونین رییس جمهور با شخص رییس جمهور است و حق انحصاری دادن یا ندادن رای با مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ، تهدید و تحمیل به هر دو قوه پسندیده نیست و با ساختار قانونی تعیین همکاران رییس جمهور فضای اخلاقی و آرام و دوستانه بهترین بستر برای اعمال صحیح اختیارات است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=79161

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.