• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

نقش بی بدیل مطالعه، در آموزش حقوق شهروندی

  • کد خبر : 789
  • 08 آذر 1398 - 18:28
شهردار زرین شهر گفت:مطالعه نقشی اساسی و مهمی را در آموزش حقوق شهروندی ایفا می‌کند.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی در جمع دانش آموزان زرین شهر، مسیر توسعه شهر را داشتن شهروندان کتابخوان دانست و اظهار کرد: یکی از شاخص های توسعه فرهنگی شهر توجه به کتاب و مطالعه بوده که بر اصلاح فرهنگ عمومی نیز تاثیر گذار است.
وی کتاب را میراثی ماندگار از گذشتگان و عنصری ارزشمند، رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر دانست و افزود: نقطه‌ آغاز رسالت و دعوت پیامبر اکرم(ص) بر مبنای کتاب یعنی قرآن کریم شکل گرفت که نشان از اهمیت خواندن و مطالعه کتاب دارد و این مسئله انسان را به تامل، تحقیق و تدبر وامیدارد.
شهردار زرین شهر با بیان اینکه برای حل مسئله سرانه کم مطالعه در شهرهای ایران باید ریشه مشکل را یافت و برای حل آن تلاش کرد، تصریح کرد: امروز نیز ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی از دغدغه های اصلی دستگاه های فرهنگی به شمار می آید و قطعا ترویج، تقویت و اشاعه این فرهنگ ناب نیازمند همدلی، همراهی و مشارکت تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی است.
وی با بیان اینکه مطالعه نقشی اساسی و مهمی را در آموزش حقوق شهروندی ایفا می‌کند، ادامه داد: بخش قابل قبولی از بودجه‌ شهرداری زرین شهر به مسائل فرهنگی اختصاص دارد برهمین اساس در تلاش هستیم در آینده با اقداماتی مانند ساخت کتابخانه ای در خور شان شهروندان و … وظیفه خود را در حوزه مباحث فرهنگی به سرانجام برسانیم.
محمدی هفته کتابخوانی را فرصتی برای افزایش سرانه مطالعه دانست و اضافه کرد: امروز زمان آن رسیده به سمت اصلاح نگاه شهروندان به‌ کتاب حرکت کرد تا آنان کتاب را همچون کالایی مهم و ضروری دانسته و آن را در سبد خرید خود قرار دهند.
وی مطالعه کتاب را انرژی ساز دانست و عنوان کرد: ورق زدن‌ کتاب به انسان انرژی مثبت می دهد از این رو اگر بتوانیم به گونه ای عمل کنیم که شهروندان در زمان فراغت کتاب بخوانند و به آن همچون عنصر اصلی زندگی نگاه کنند قطعا در ترویج سبک زندگی اسلامی و همچنین آموزش حقوق شهروندی موفق عمل خواهیم کرد.
شهردار زرین شهر انتقال فرهنگ شهروندی از طریق آثار ادبی و هنری مانند انتشار کتاب و شعرهای فاخر را ممکن دانست و خاطرنشان کرد: شعرا و نویسندگان شهر می توانند با تولید آثار فاخر به کمک مدیریت شهر آمده و آثار خود را با استفاده از روش های مختلف در دسترس عموم مردم قرار دهند تا شاهد رشد فرهنگ عمومی باشیم.
وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین سفارشات و دغدغه های مقام معظم رهبری مطالعه، کتابخوانی و ارائه کتاب‌ها با موضوعات اثر بخش است، یادآور شد: ما براین باور هستیم به هر میزان نسبت به ایجاد بسترهایی لازم برای رشد فرهنگ مطالعه تلاش شود می‌توان انتظار داشت که زندگی شهروندانی پویا، بروز و شاداب را در شهر شاهد باشیم و باید به این نکته نیز توجه داشت که یکی از تفاوت‌های اصلی بین‌ کشورهای توسعه یافته و جهان سوم مطالعه کتاب و مجله است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=789

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.