• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
امام جمعه زرین شهر:

اجرای طرح توسعه فولاد سبا در لنجان، حق مردم منطقه است

  • کد خبر : 78735
  • 29 تیر 1403 - 14:00
اجرای طرح توسعه فولاد سبا در لنجان، حق مردم منطقه است
امام جمعه زرین شهر گفت: اگر طرح توسعه برای فولاد سبا مطرح است این مهم جزء حقوق مردم شهر شهرستان لنجان به‌شمار می‌آید و اگر بخواهیم مباحث زیست محیطی را مطرح کنیم باید فکری برای صنایع قدیمی شود نه صنعتی که کمترین آلودگی را دارد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، با اشاره به حق شهرستان لنجان از طرح توسعه فولاد سبا  اظهار کرد:  طرح توسعه سبا حق شهرستان لنجان است، اینکه به  هر بهانه و دلیلی طرح توسعه در جای دیگری اتفاق بیفتد به هیج عنوان قابل قبول نیست .

وی افزود: فولاد سبا یکی از صنایع مجهز در همه ابعاد زیستی محیطی و .. بوده و شهرستان لنجان و ساکنین آن برای تحقق سیاست‌های این صنعت متحمل سختی‌های فراوانی شده است و باید به حقوق شهروندان این شهرستان توجه شود.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: اگر طرح توسعه برای فولاد سبا مطرح است این مهم جزء حقوق مردم شهر شهرستان لنجان به‌شمار می‌آید و اگر بخواهیم مباحث زیست محیطی را مطرح کنیم باید فکری برای صنایع قدیمی شود نه صنعتی که کمترین آلودگی را دارد.

وی ادامه داد: انتظار همه مردم شهرستان لنجان این بوده که مسئولان امر  به طور جدی موضوع را پیگیری و از حق آنانا دفاع کنند.

آقایی با اشاره به ضرورت جلوگیری از خسارت کشاورزان شهرستان لنجان گفت: این حق کشاورزان شهرستان لنجان نیست که با  اهمالی و عدم اقدام مسئولان  دچارخسارت و سردرگمی شوند .

وی عنوان کرد: در زمان خود علی رغم تذکر های مکرر به  مسئولان امر مبنی بر انجام اقدامات لازم و به موقع در تعیین تکلیف کشاورزان، متأسفانه  تأخیر در اعلام نتیجه بررسی موضوع آب زاینده رود، باعث شد کشاورزان اقدام به کشت برنج کنند، حالا که کشاورزان با هزاران امید کشت خود را انجام داده‌اند  به آنها اعلام می‌کنند آب کشاورزی در اولویت‌های نخست قرار ندارد.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: معیشت کشاورزان و سفره زندگی آنها ارتباط مستقیم با کشاورزی دارد  چرا باید تاوان غفلت و عدم صداقت ما مسئولان را بدهند.

وی متذکر شد: نیاز است تکلیف  این قشر موثر جامعه در زمان درست مشخص شود چراکه اینگونه قطعا  تابع قانون خواهند بود، باید اگر در تامین آب کشاورزی مشکلات مهمی وجود داشت باید با شجاعت قبل از فرا رسیدن فصل کشت به آنها  اعلام می‌شد و بلافاصله راهکار جبران خسارت این عزیزان را در دستور کار قرار می‌دادند و امروز  توقع  کشاورزان کاملا به حق بوده  و باید به این مطالبه به حق توجه جدی شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=78735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.