• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

رضایتمندی شهروندان حاصل تلفیق علم و عمل است

  • کد خبر : 784
  • 16 آبان 1398 - 18:29
شهردار باغبادارن گفت:شهرداری باغبادران نیز بدنبال نیل به سمت و سوی جایگاه متعالی در کسب رضایتمندی شهروندان و افزایش ایمنی و امنیت شهری و خدمات رسانی بهتر با بهره گیری از دانش و اطلاعات می باشد و امید است حاصل تلفیق علم و عمل در این شهر رضایتمندی بیش از پیش شهروندان و توسعه شهر نه به معنای افزایش مساحت بلکه به معنای دسترسی بهتر و بیشتر به خدمات شهری باشد.

به گزارش نبض وطن ،حجت الله امینی با اشاره به نامگذاری ۳۱ اکتبر تحت عنوان «روز جهانی شهر» اظهار کرد: این نامگذاری فرصت مغتنمی برای افزایش آگاهی جامعه در اهمیت شهرها و سکونتگاه های انسانی است.
وی افزود: شهر یک واحد جمعیتی اجتماعی و سیاسی ، است و یا به عبارت دیگر مجموعه‌ای از ترکیب عوامل طبیعی اجتماعی و محیط‌ انسان ساز که از یک حداقل جمعیت برخوردار بوده و این جمعیت با یک نظام مشخص و آداب و سنون و رسوم شناخته شده در کنار هم زندگی می کنند.
شهردار باغبادران تصریح کرد: مهمترین وجه تمایز شهر با روستا تعریف عددی آن بوده چرا که در شهر یک حداقل جمعیت مطرح است تا بتوان از نظر قانون تقسیمات کشوری عنوان شهر را به آن اختصاص داد.
وی ادامه داد:سالیان سال است علاقمندی مردم به حضور در شهر به واسطه دسترسی بهتر به امکانات و تجهیزات و تمایل به زندگی مدرنیته افزایش یافته و جمعیت شهری به سرعت رو به افزایش و در نقطه مقابل آن جمعیت روستائی کاهش می یابد.
امینی اضافه کرد: تمایل ساکنان یک روستا به ارتقاء محل زندگی خود از شهر به روستا جمعیت شهر نشینان را افزایش داده است به نحوی در کشوری همانند ایران بیش از هفتاد درصد جمعیت شهر نشینند.
وی عنوان کرد: حتی در بخش باغبهادران با انبوه روستاهای خود که بیش از ۳۰ روستا و دو شهر را در بر می گیرد جمعیت شهر و روستا در توازن قرار دارند از این رو ضرورت توجه همه جانبه به راهبردهای بهینه سازی زندگی ساکنان شهرها بسیار حائز اهمیت است.
شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: عوامل متنوع تاثیر گذار در شهرها شامل محیط زیست شهری ، حمل و نقل شهری ، ایمنی شهری و برنامه ریزی شهری وجود دارد ، اما آنچه در این عوامل تاثیر به سزا و تعیین کننده ای دارد موضوع مدیریت شهری است.
وی یاداور شد: وظیفه مهم مدیریت شهری ضمن برنامه ریزی برای رشد و توسعه آینده شهر مقابله با مسائل و مشکلات موجود و پیش روی شهر و شهروندان است.
امینی متذکر شد: شهرداری باغبادران نیز بدنبال نیل به سمت و سوی جایگاه متعالی در کسب رضایتمندی شهروندان و افزایش ایمنی و امنیت شهری و خدمات رسانی بهتر با بهره گیری از دانش و اطلاعات می باشد و امید است حاصل تلفیق علم و عمل در این شهر رضایتمندی بیش از پیش شهروندان و توسعه شهر نه به معنای افزایش مساحت بلکه به معنای دسترسی بهتر و بیشتر به خدمات شهری باشد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=784

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.