• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳

زیارت قرآن سعیدآباد میزبان عزادارن عاشورای حسینی است

  • کد خبر : 78259
  • 26 تیر 1403 - 9:11
زیارت قرآن سعیدآباد میزبان عزادارن عاشورای حسینی است
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امروز همزمان با عاشورای حسینی این قرآن در جایگاه احداث شده در روستای سعید آباد قرار گرفته تا مردم بتوانند به زیارت این قرآن و عزاداری شهادت اباعبدالله الحسین بپردازند.

حمیدرضا ابراهیمی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن یکی از آئین‌های کهن عزاداری در شهرستان لنجان را مراسم زیارت قرآن سعید آباد دانست و اظهار کرد: به گواهی اسناد ، قرآن سعیدآباد شامل جزء سوم قرآن کریم بوده که به خط کوفی بر روی پوست آهو تحریر شده و حواشی آن نیز با طلا به تذهیب درآمده و منسوب به خط مبارک امیرالمومنین حضرت علی (ع) است.

وی افزود: این قرآن توسط ناصرالدین شاه به پاس خدمات آقا سیدابراهیم مقدس معلم فرزندان دربار ناصرالدین شاه که وظیفه تعلیم و تربیت قرآنی شاهزادگان را به عهده داشت به وی اهداء شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان تصریح کرد: مرحوم سید ابراهیم مقدس این قرآن را وقف روستای سعیدآباد کرد تا مورد زیارت و تبرک آحاد مردم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امروز همزمان با عاشورای حسینی این قرآن در جایگاه احداث شده در روستای سعید آباد قرار گرفته تا مردم بتوانند به زیارت این قرآن و عزاداری شهادت اباعبدالله الحسین بپردازند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=78259

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.