• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳

عاشورا رمز ماندگاری اسلام است

  • کد خبر : 78231
  • 26 تیر 1403 - 2:38
عاشورا رمز ماندگاری اسلام است
شهردار زرین شهر گفت: رمز استمرار و بقای نهضت اسلامی در تمامی اعصار به وجود مقدس ائمه معصوم(ع) وابسته بوده و همانطور که بنیان گذار انقلاب اسلامی فرمودند؛ سید الشهدا سلام الله علیه است که اسلام را برای ما زنده نگه داشته است.

به گزارش نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی شهردار زرین شهر با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

رمز استمرار و بقای نهضت اسلامی در تمامی اعصار به وجود مقدس ائمه معصوم(ع) به خصوص حضرت سیدالشهدا(ع) وابسته بوده و همانطور که بنیان گذار انقلاب اسلامی فرمودند؛ سید الشهدا سلام الله علیه است که اسلام را برای ما زنده نگه داشته است.

امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ترویج فرهنگ مقاومت و گفتمان ایستادگی تاسوعا و عاشورای حسینی نه تنها در میان ایرانیان و شیعیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است بلکه اقلیت‌های دینی و آزادی خواهان جهان نیز احترام خاصی برای مقام شهدای کربلا به ویژه سیدالشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و بزرگداشت این ایام قائل هستند و گویی عشق به سیدالشهدا(ع) با گوشت و پوست آزادگان دنیا عجین شده است.

فلسفه قیام عاشورا مملو از پیام‌های انسان ساز و اخلاقی بوده به‌گونه‌ای که حضرت ابا عبدالله(ع) و یاران با وفای ایشان به راهنما و چراغ هدایت بشریت مبدل شده‌اند و علیرغم گذشت ۱۴ قرن از این واقعه سوزناک، تاسوعا و عاشورای حسینی همچون نسخه اصلاح جامعه عمل کرده و با فرا رسیدن این ایام شور حسینی سراسر جهان را دربر می‌گیرد.

مدیریت شهری زرین شهر نیز در تلاش بوده تا به این نسخه جامه عمل پوشانده و با انجام اقدامات فرهنگی از این فرصت برای انتقال پیام نهضت عاشورا، قیام امام حسین(ع)، گفتمان و فرهنگ عاشورایی استفاده کند.

اینجانب فرارسیدن ایام شور و شعور، تاسوعا و عاشورای حسینی را به سوگواران و عزاداران سلاله رسول خدا (ص) به ویژه شهروندان زرین شهر تسلیت عرض نموده و برای پیروان آن امام همام، توفیق در کسب معارف محرم را مسئلت می‌نمایم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=78231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.