• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳

نمایشگاه عکس «عاشواریی»؛ با روایتی از عِرق مردم زرین شهر به اباعبدالله الحسین(ع)

  • کد خبر : 78167
  • 25 تیر 1403 - 11:52
نمایشگاه عکس «عاشواریی»؛ با روایتی از عِرق مردم زرین شهر به اباعبدالله الحسین(ع)
مدیر فرهنگخانه زرین شهر گفت: نمایشگاه عاشورایی با نگاهی خاص از برگزاری آیین سوگواری تاسوعا و عاشورا و مراسم عزاداری ماه محرم در خطه طلایی ایران توسط جمعی از شهروندان و عاشقان اباعدالله الحسین(ع) گردآوری شده است.

میلاد موذنی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، هنر عکاسی را یکی از دقیق‌ترین ابزارها برای ثبت وقایع و رویدادهای مختلف دانست و اظهار کرد: ثبت هر رویداد و واقعه از سوی عکاس می‌تواند بخشی از تاریخ مبدل شود و یکی از هزاران رویدادی که عکاسان آن را ثبت می‌کنند، صحنه‌های عاشورایی است.

وی افزود: دوستداران امام حسین (ع) از برای زنده نگاه‌داشتن واقعه کربلا به عزاداری برای این امام همام و خاندان و یاران باوفای ایشان می‌پردازند و سبک عزاداری‌های آنان در این ایام به نوعی فرهنگ و میراث ناملموس شناخته می‌شود و روایت عاشقانه عکاسان از این فرهنگ و حفظ و ترویج آن بسیار موثر است.

مدیر فرهنگخانه زرین شهر تصریح کرد: به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم نمایشگاه عکسی از نگاه عکاسان و مردم خطه طلایی ایران زرین شهر در فرهنگخانه شهر برگزار شده است.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه با نگاهی خاص از برگزاری آیین سوگواری تاسوعا و عاشورا و مراسم عزاداری ماه محرم در خطه طلایی ایران توسط جمعی از شهروندان و عاشقان اباعدالله الحسین(ع) گردآوری شده است.

موذنی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=78167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.