• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳

پارک ساحلی زرین شهر، جولانگاه موتورسیکلت‌سواران

  • کد خبر : 77658
  • 22 تیر 1403 - 0:00
پارک ساحلی زرین شهر، جولانگاه موتورسیکلت‌سواران
یکی از مسائلی که شهروندان زرین‌شهر سال‌هاست در فصل‌های مختلف با آن درگیر هستند شمار چشمگیر برخی موتورسیکلت سوارانی است که با حرکات خطر ساز در پارک ساحلی زرین شهر آسایش را از خانواده‌ها سلب کرده‌اند و برای اثبات این گفته، کافیست در ساعات مختلف روز سری به این مکان عمومی و گردشگرپذیر شهر زد.

یکی از مسائلی که شهروندان زرین‌شهر سال‌هاست در فصل‌های مختلف با آن درگیر هستند شمار چشمگیر برخی موتورسیکلت سوارانی است که با حرکات خطر ساز در پارک ساحلی زرین شهر آسایش را از خانواده‌ها سلب کرده‌اند و برای اثبات این گفته، کافیست در ساعات مختلف روز سری به این مکان عمومی و گردشگرپذیر شهر زد.

تک چرخ زدن، بوق‌های ممتد، ویراژ و حرکت در قالب دسته‌های چندتایی موتورسواران و همچنین ایجاد صدای ناهنجار از سوی راکبان موتورسیکلت‌ها باعث شده ماهیت وجود پارک‌ها در زرین شهر به کلی به دست فراموشی سپرده شود.

موتورسواران امروز بدون هیچ ابایی وارد در محوطه‌ای که بر تردد عابران پیاده، استراحت خانواده‌ها و بازی کودکان تعریف شده می‌شوند و دست به کارهای نمایشی زده و واقعا کسی هم جلودارشان نیست و این درحالیست که خانواده‌ها با حضور در پارک ساحلی زرین‌شهر به دنبال آن هستند کودکانشان دور از سرو صدای خیابانی بازی کرده و هیجانات خود را تخلیه کنند ولی با ورود موتور سیکلت سواران این آرامش و آسایش نیز از آنها گرفته شده و سر و صدای خیابان‌ها را مجددا در پارک‌ها احساس می کنند.

از یک خانم که ۲ کودک به همراه داشت سوال کردیم چرا آنقدر سفت و سخت دست بچه‌ها را گرفتید و راحت قدم نمی زنید؟ در جواب اظهار می‌کند: از ترس موتورسواران مجبورم و تا رسیدن به محوطه شهر بازی این کار را ادامه می دهم متاسفانه موتورسواران اینجا هم حقوق دیگر شهروندان را رعایت نمی کنند.

یکی دیگر از شهروندان که همراه فرزندان خود در در حال قدم زدن بود، با دلخوری از این شرایط می‌گوید:  چند روز پیش که در پارک مشغول قدم زدن بودیم، موتورسواری با کودکی که در حال دویدن بود، تصادف کرد و آن کودک زخمی شد، اما موتورسوار فرار کرد و همه افرادی که آنجا حضور داشتند بهت‌زده و ناراحت به صحنه حادثه نگاه می‌کردند و دیگر رغبتی برای ماندن در پارک نداشتند.

وی می‌افزاید: موتورسواران به هیچ وجه نباید به داخل پارک ورود پیدا کنند چون در کنار مشکلات و گرفتاری‌ها و همچنین نبود تفریح و سرگرمی‌های مختلف، پارک، زنگ تفریحی برای مردم زرین شهر شده است ولی متاسفانه موتورسواران این مسایل را درک نمی کنند چون بیشتر آنها جوان هستند و وقتی که به آنها تذکر می دهیم گاهی‌هم عصبانی می شوند.

مریم سلیمیان هر روز فرزندان خود را برای گذراندن اوقات فراغت به پارک‌ می‌آورد می‌گوید: در پارک‌ ساحلی زرین شهر چیزی به عنوان احساس امنیت و آرامش برای ما وجود ندار و هر لحظه باید نگاه‌مان به فرزندان‌مان باشد که اتفاقی برای آنان نیفتد.

محمد خدابخشی نیز اظهار می‌کند: موتورسواران از هر سمت و سویی که نگاه کنید وارد پارک‌ ساحلی زرین شهر می‌شوند، حتی از وی جدول‌ها نیز به کمک همراهان خود موتور را بلند کرده و وارد محوطه پارک می‌شوند، خلاصه اینکه نه پلیس آنگونه که باید به این افراد متخلف که حقوق شهروندان را زیر چرخ‌های موتورهای خود له می‌کنند برخورد می‌کند و نه خودشان اعتقاد چندانی به رعایت حقوق مردم دارند.

زهرا جعفری می‌گوید: یکی از دغدغه‌های جدی شهروندان هنگام ورود به پارک‌ ساحلی زرین شهر، تردد موتورسیکلت‌‌سواران است که باعث ایجاد ناامنی در این مکان‌ عمومی شده و گاهی حوادث ناگواری را به دنبال داشته و آرامش شهروندان را برهم می‌زنند انتظار ما از شهرداری‌ آن است که به گونه‌ای در ورودی پارک‌ و همچنین مسیرهایی که موتوسیکلت سواران از آنجا وارد محوطه پارک می‌شوند با نرده گذاری امکان ورود موتورسیکلت را از آنها سلب کند.

وی تصریح می‌کند: باید به راکبان موتورسیکلت آموزش داده شود که پارک محل تفریح خانواده‌ها خصوصا کودکان است و جای ایجاد آلودگی صوتی و زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی نیست.

صادق نورانی دیگر شهروند زرین شهر معتقد است: مهم ترین اقدام اساسی این است که شهرداری با ایجاد مانع ورود موتورسیکلت را مطلقا به پارک ممنوع کند، پلیس راهور نیز در بحث اعمال قانون و توقیف موتورسیکلت وارد میدان عمل شوند تا بساط موتورسوارانی که بدون ملاحظه از هر سو می‌تازند و با ویراژ و تردد‌های گاه‌و‌بیگاه مزاحم مردم می‌شوند جمع شود.

وی می‌افزاید: نکته نگران کننده دیگر برای شهروندان آن بوده که در کنار موتورسوارها، اراذل و اوباش هم تجمع می‌کنند، حالا باید سوال کرد آیا با این اوضاع و احوال می‌توانم بچه‌ام را میان این افراد رها کنم؟

نورانی تصریح می‌کند: کودک و نوجوان ما احتیاج به بازی در چنین فضا‌هایی را دارند و از این رو به یک فضای سبز امن نیازمند هستیم تا با خانواده‌ام در آن با آرامش خاطر تفریح و ورزش کنیم.

شهروند دیگری هم از ماهیت این بوستان‌ ساحلی می‌گوید: فضای سبز تعریف دارد، باید این فضا‌ها طوری طراحی شود تا فکر کوچک‌ترین خطایی در آن به سر هیچ کس نزند چه برسد به حرکات نمایشی با این موتور‌ سیکلت، نباید این نکته را به دست فراموشی سپرد که مخاطب پارک‌ها کودکان و سالمندان هستند، اگر حین ویراژ یکی از همین موتور به یکی از این افراد آسیب برساند چه نتایجی را به همراه خواهد داشت.

محسن صادق زاده ادامه می‎‌دهد: پارک محل بازی کودکان و رفت و آمد نوجوانان و خانواده‌هاست، می‌خواهیم دقایقی را با خیالی آسوده وقت بگذرانیم اما مدام باید حواسمان باشد که نکند موتورسواری به بچه‌ها برخورد کند و یا سالمندان ما را با مشکل مواجه کند. وی اضافه می‌کند: تصور ما مردم این است که شهرداری باید فکری به حال این معضل بکند، با وجود اینکه ورود موتور سوارها به پارک‌ها ممنوع است اما چرا کسی این قانون را رعایت نمی‌کند. چقدر باید اتفاق بیفتد تا فکری به حال این مشکل کرد.اگر اتفاقی برای شهروند کوچک و بزرگ بیفتد چه کسی پاسخ‌گوست؟

صادق‌زاده می‌گوید: انتظار شهروندان آن بوده که شهرداری و نیروی انتظامی بیشتر در این زمینه خانواده‌ها را یاری کند، ما زیاد به پارک می‌رویم اما کسی که متولی رسیدگی به این موضوع را باشد نمی‌بینیم.

حسین جعفری اظهار می‌کند: پارک و حاشیه رودخانه و مکان‌های تفریحی برای آسایش خانواده‌ها در نظر گرفته شده است چرا باید تعداد محدودی از افراد این آسایش را برهم بزنند. امیدوارم مسئولان مربوطه بیشتر به این موضوع رسیدگی کنند و خصوصا تابستان که مهمانان هم داریم شرمنده آنها نشویم.

او عنوان می‌کند: وقتی صدای موتور را در پارکی که آرام نشسته‌ایم می‌شنویم ته دلمان خالی می‌شود که حالا که بچه‌ها وسط پارک در حال بازی هستند چه کنیم. جلوی بچه‌هایمان را بگیریم و تفریح را از آنها سلب کنیم و یا با موتورسوارها برخورد کنیم. هر دو راه اعصاب آدم را بهم می‌ریزد.

پارک‌های شهر که فضایی برای آرامش شهروندان شهروندان هستند و تبدیل شدن این تفرجگاه‌ها به جولانگاه موتور سواران سبب شده نارضایتی مردم افزایشی دوچندان داشته باشد چراکه این مسئله آسایش را از شهروندانی که پارک‌ها رفت و آمد می‌کنند سلب کرده و مردم تنها انتظار دارند که از ورود موتورسوارها به پارک‌ ساحلی شهر و محل تفریح آنها جلوگیری شود تا در مکانی که برای آنهاست مدتی را در آرامش سپری کنند.

جلوگیری از تردد موتور سیکلت سواران در پارک ساحلی زرین شهر با تامین زیرساخت‌های لازم همچون نرده کشی حاشیه این مجموعه  تفریحی عمومی، کمی سخت گیری و ارائه آموزش‌های لازم به رانندگان موتورها برطرف می‌شود از این رو نهادهای مربوطه باید با همکاری مردم در این زمینه اقدامات موثرتری را انجام دهند تا قانون در این مورد اعمال و رعایت شود و شهروندان نیز با خیالی آسوده‌تر به تفریح و سرگرمی خود برسند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=77658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.