• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳

ثبت دمای ۴۰ درجه در لنجان

  • کد خبر : 77326
  • 19 تیر 1403 - 17:21
ثبت دمای ۴۰ درجه در لنجان
معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ثبت دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد در ۱۸ منطقه استان خبر داد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار نبض وطن ضمن ارائه گزارش پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر شیب فشاری در نیمه شرقی استان از امروز سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس چنین شرایطی سبب افزایش سرعت باد در نیمه شمالی و شرقی استان شده و وضعیت باد، گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا در این نواحی مورد انتظار است که با شدت کمتری به مناطق مرکزی نیز نفوذ خواهد کرد.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: شدت این پدیده بیشتر در مناطق شرقی و شمالی استان و طی روزهای شنبه و یکشنبه خواهد بود که هشدار سطح زرد مخاطرات ناشی از این موقعیت و تداوم گرما طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صادر شده است.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، تصریح کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۲ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه دمای هوای ۱۸ شهرستان اصفهان بر مرز و بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، افزود: خوروبیابانک، بادرود، آران و بیدگل و کاشان با دمای ۴۳، شهر اصفهان، چوپانان، خمینی‌شهر، کبوترآباد، مهاباد با دمای ۴۲، اردستان، فرودگاه اصفهان، مورچه خورت با ۴۱ درجه، برخوار (دولت‌آباد)، فلاورجان، لنجان، مبارکه، نجف‌آباد و ورزنه با دمای ۴۰ درجه، به ترتیب گرم‌ترین نقاط در استان ثبت شدند.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۳ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۱۰ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=77326

نوشته های مشابه

26شهریور
ضرورت راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی در زرین‌شهر
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی در زرین‌شهر

26شهریور
ظرفیت روستای «خشوییه» برای تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری
دیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان مطح کرد؛

ظرفیت روستای «خشوییه» برای تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.