• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳

زرین شهر حال و هوای محرم به خود گرفت

  • کد خبر : 77208
  • 19 تیر 1403 - 8:00
زرین شهر حال و هوای محرم به خود گرفت
مدیر اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر گفت: همزمان با آغاز ماه محرم در راستای تبیین واقعه عاشورا و خدمات رسانی بهینه به عزاداران حسینی(ع)، فضاسازی محیطی معابر پرتردد، میادین شهر با نصب علائم سیاه پوش شد.

علیرضا نکویی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، اظهار کرد: شکلگیری انقلاب اسلامی نشأت گرفته از قیام امام حسین (ع) بوده از این رو محرم و صفر، فرصتی برای پاسداری از فرهنگ اصیل اسلامی به‌شمار می‌آید.

وی افزود: با آمدن ماه محرم براساس اعتقادات و باورهای دینی موجود میان ما ایرانیان نمادها، نشانه ها و علایم بر در و دیوار شهرها و روستاها ظاهر می‌شود و آحاد مردم و به ویژه شهرداری‌ها تلاش می‌کنند شهر برای استقبال از محرم و عزاداری سیدالشهدا آماده و محیا شود.

مدیر اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر با تشریح اقدامات شهرداری زرین شهر برای ایام محرم سال جاری، تصریح کرد: خیابان‌ها همواره به عنوان شریان‌های قوی فرهنگی شناخته شده‌اند از این رو مطابق سال‌های گذشته و همزمان با آغاز ماه محرم در راستای تبیین واقعه عاشورا و خدمات رسانی بهینه به عزاداران حسینی(ع)، فضاسازی محیطی معابر پرتردد، میادین شهر با نصب علائم سیاه پوش شد.

وی با بیان اینکه نمادهای موضوعی به گونه‌ای نصب شده که مناسب ایام محرم است، ادامه داد: نصب ریسه پارچه‌ای مشکی، اهتزاز پرچم‌های مشکی مزین به نام امام حسین (ع)، نصب کتیبه و اکران بنر از جمله اقداماتی است که در راستای ترویج فرهنگ حسینی در خیابان ها و معابر عمومی انجام شده است.

نکویی با بیان اینکه شکوه شعائر حسینی در سایه کار مردمی نهفته است، اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تاکید شهردار زرین شهر با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های شهرداری در راستای تکریم شعائر اسلامی و اقامه عزای سیدالشهدا (ع) از برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی که در این ایام برگزار می شود حمایت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و مشارکت با هیات‌های مذهبی در برپایی موکب‌های عزاداری نیز همچون سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=77208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.