• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جزئیات اصلاح معماری شبکه ارتباطی کشور را تشریح کرد

  • کد خبر : 77133
  • 18 تیر 1403 - 10:23
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جزئیات اصلاح معماری شبکه ارتباطی کشور را تشریح کرد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مشکلاتی که معماری شبکه در سرعت و کیفیت اینترنت ایجاد کرده بود، جزئیات اصلاح این معماری در دولت سیزدهم را تشریح کرد.

به گزارش نبض وطن، عیسی زارع‌پور در پاسخ به این سوال که دولت سیزدهم برای تغییر معماری شبکه و بهبود کیفیت سرعت اینترنت چه اقداماتی را انجام داده است، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در وزارت ارتباطات پیگیر آن بودیم اصلاح مهندسی شبکه بود.

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم قریب به ۹۹ درصد ترافیک کشور در تهران بود و کسی که در شهرهای دیگر همچون سیستان بلوچستان، مشهد یا شیراز است ترافیک آن تا تهران می‌آمد و برمی‌گشت، زیرا سرویس‌ها در تهران میزبانی می‌شد.

زارع پور ادامه داد: ما در وزارت ارتباطات به دنبال این هستیم که در هشت نقطه کشور که مرکز تبادل ترافیک (ixp) قرار دارد ظرفیت نقاط را ارتقا دهیم. در همین راستا هم ترافیک آن‌ها افزایش یافته و از شش ترابیت بر ثانیه به ۳۰ ترابیت بر ثانیه رسیده و ۵۰ برابر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه دو اقدام تشویقی برای توسعه بیشتر این بخش انجام شده است، افزود: اپراتورها و دارندگان سرویس‌های پرمخاطب در کشور را ترغیب و تشویق کردیم تا در این نقاط سرویس نسخه محلی یا همان cdn‌ها را راه‌اندازی کنند و با کمک ابزار تعرفه‌ای کار کردیم که برای اپراتور صرفه داشته باشد که در این هشت نقطه ترافیک را محلی کنند.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ظرف یک سال گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از ترافیک شبکه در این نقاط توزیع شده و موجب افزایش کیفیت ترافیک داخلی شده است، به‌طور مثال در گذشته اگر مسابقه دربی برگزار می‌شد به سختی آنلاین مشاهده می‌شد، اما امروز کمتر چنین مشکلی داریم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=77133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.